بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

رکورد پرترددترین روز متروی مشهد شکست

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: طی 8 ماه گذشته بیش از 26 میلیون مسافر از خطوط قطار شهری مشهد استفاده کردند.

رکورد پرترددترین روز متروی مشهد شکست
تین نیوز |

قاسم طاهری مدیر شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد با اعلام جابه‌جایی 26 میلیون نفر مسافر در 8 ماه توسط مترو مشهد افزود: در این مدت خط 2 قطار شهری مشهد 233 هزار و 374 نفر را جابه‌جا کرده است که بیشترین تردد در این خط متعلق به ایستگاه های ولایت و میدان شهدا بوده است.

قاسم طاهری گفت: خط یک قطار شهری مشهد در همین مدت 26 میلیون 424 هزار و 540 نفر را جابه‌جا کرده است.

مدیر شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد در مورد پرترددترین ایستگاه‌های خط یک گفت: در 8 ماه نخست امسال پرترددترین ایستگاه‌های خط یک به ترتیب ایستگاه‌های بسیج، شریعتی، پارک ملت و غدیر بوده‌اند.

او افزود: رکورد پرترددترین روز در این مدت مربوط به شب شهادت امام رضا (ع) بود که بیش از 205 هزار مسافر از طریق خطوط قطار شهری مشهد تردد کردند.

6 ایستگاه از خط دو قطار شهری مشهد دوم اسفند سال گذشته افتتاح شده و 7 ایستگاه باقی مانده هنوز در دست ساخت است.

توسعه مترو در شهر مشهد از حجم ترافیک این کلان‌شهر کاسته و باعث انتقال بخش زیادی از ترددهای روزانه مردم از خیابان‌ها به زیر زمین شده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    کشور اینهمه مشکل داره. اگر این پول بجای مشهد روی اتصال خطوط ریلی منطقه ای ایران کار میشد درامد سرشار داشتیم.
    الان چابهار مشهد سرخس لنگ بودجه هست. یا استارا رشت.
    حتی طرحی مثل ساری رشت که پوشش جمعیت بالا با تراکم بالای جمعیت دارد

    صرف پز دادن و اسم بزرگ کردن با طرح های مانند شوروی فقط بخود کشور ضرر میزنیم.
    متروی مشهد مثلا رکورد زده است توی 8 ماه 26 میلیون نفر جابجا شده!!
    دوستان میگویند در ایتالیا هم متروهای نمایشی هست که روزی پنجاه هزار جابجا نمیکنند.
    ایا کشورما که مشکل بودجه داریم پولمان اضافی است صرف پروژه های نمایشی کنیم.ایا ایران مانند ایتالیا ثروتمند هست؟

    مطمئنا اگر این پولها و بودجه در مکان مناسب سرمایه گذاری کنیم بیشترین بهره خواهیم برد.

    وقتی مترویی در مقایسه با متروی تهران با همان هزینه معادل یک درصد کارایی جابجایی ندارد.ایا ساخت مترو در شهرهایی مانند مشهد توجیه عقلانی دارد؟