بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

لابی‌گری‌ شرکت کیسون مانع خلع ید از مترو اهواز نخواهد شد

راحل قانونی خلع ید شرکت کیسون درحال انجام است و به زودی اعلام می شود.

تین نیوز |

شهردار اهواز گفت: لابی‌گری‌ شرکت کیسون مانع تصمیم اتخاذ شده برای خلع ید این شرکت از پروژه قطار شهری اهواز نمی‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ایرنا،  موسی شاعری در حاشیه شورای سازمان حمل و نقل ریلی در محل استانداری خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد:بارها درخصوص بدعهدی شرکت کیسون تذکر داده شده اما هر بار با بهانه‌ای از انجام کار شانه خالی کرده است.

وی با اشاره به اینکه خلع ید این پیمانکار در دستور کار قرار دارد افزود: بیش از این ادامه این ظلم را بر مردم شهر اهواز روا نمی دانیم.

شاعری در پاسخ به این سوال که خلع ید پیمانکار چه زمانی انجام می شود توضیح داد: مراحل قانونی خلع ید شرکت کیسون درحال انجام است و به زودی اعلام می شود.

وی با اشاره به اینکه کیسون مطالبه ای بابت صورت وضعیت های خود ندارد یادآور شد: رقم بالایی که این شرکت به عنوان طلب مطرح کرده نیز جای بحث دارد، همچنین مطرح کردن مساله تعیین فاینانسور در شرایط فعلی از سوی پیمانکار یک نوع خلط مبحث است و درحال حاضر اختلاف بر سر عدم انجام تعهدات این شرکت است.

شاعری گفت: شرکت کیسون بارها در تعهدات کتبی قول رفع نواقص، تکمیل پروژه و پرداخت حقوق کارگران را داده است، تکمیل خط یک پروژه متروی اهواز ۹ ماه زمان نیاز دارد اما مدتهاست از آخرین تعهدات این شرکت می گذرد و خبری از انجام پروژه نیست.

انتقاد استاندار خوزستان از بدعهدی کیسون

استاندار خوزستان نیز درهمین خصوص توضیح داد: در سه سال گذشته بارها برای به سرانجام رساندن پروژه قطار شهری اهواز توافق شده است اما هربار با بدعهدی شرکت کیسون مواجه شده ایم.

غلامرضا شریعتی افزود: یکی از مطالبات به حق مردم اهواز تکمیل این پروژه است اما پس از گذشت حدود ۱۴ سال هنوز خط یک نیز به بهره برداری نرسیده است.

وی گفت: این پروژه تحت هر شرایطی باید فعال شود و در صورت لزوم حتی پیمانکار نیز تغییر خواهد کرد.

پروژه متروی اهواز از نیروگاه زرگان در شمال شرقی اهواز شروع می‌شود و پس از عبور از میدان‌های اصلی شهر، در منطقه بقایی در جنوب غربی اهواز به انتهای مسیر خود می‌رسد. طول این مسیر بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک کشور ۲۳ کیلومتر و شامل ۲۴ ایستگاه است. این پروژه به ۲ گام دسته بندی و گام نخست آن از فرودگاه تا مصلا با ۶ ایستگاه تعیین شده است.

خط ۲ قطار شهری اهواز نیز با ۲۰ کیلومتر طول و ۲۱ ایستگاه از شمال منطقه کیانپارس تا جنوب شرق اهواز (دانشگاه نفت) امتداد می یابد. کلیات این خط در سال ۱۳۸۸ در شورای عالی ترافیک تصویب و گام مطالعات آن از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است اما با تاخیر ۱۳ ساله در خط یک این پروژه معلوم نیست شهروندان تا چند سال دیگر باید منتظر باشند تا خط دوم مترو اهواز هم به بهره برداری برسد.

عملیات اجرایی مترو اهواز بهمن سال ۸۵ آغاز شد اما پیشرفت این پروژه پس از گذشت بیش از ۱۳ سال هنوز کمتر از ۳۰ درصد است.

پروژه قطار شهری اهواز از اواخر پارسال تاکنون به دلیل مشکلات مالی به حالت تعطیل درآمده است.

با شدت گرفتن اختلاف میان پیمانکار و کارفرمای قطار شهری اهواز در کنار سرنوشت نامشخص پروژه، زمان پرداخت ۱۸ ماه از حقوق کارگران قطار شهری نیز همچنان در هاله ای از ابهام باقی می ماند.

منبع: خبرگزاری ایرنا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.