◄ اتصال خطوط یک و 6 شبکه مترو پایتخت به خط راه آهن سریع السیر تهران مشهد
جلسه هماهنگی و بررسی آخرین وضعیت پروژه اتصال دو خط مترو پایتخت به خط راه آهن سریع السیر تهران مشهد و همچنین خط حومه ای تهران گرمسار بین مدیران شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت مترو تهران برگزار شد.
جلسه هماهنگی و بررسی آخرین وضعیت پروژه اتصال دو خط مترو پایتخت به خط راه آهن سریع السیر تهران مشهد و همچنین خط حومه ای تهران گرمسار بین مدیران شرکت راه آهن و شرکت مترو تهران برگزار شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در جلسه ای که با حضور علی قارداشی مدیر کل دفتر مهندسی ونظارت تاسیسات زیر بنائی راه آهن، پرویز ظهراب زاده معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران و سایر مدیران و دست اندرکاران طرح «ایجاد مجموعه ایستگاهی یکپارچه ری» انجام شد، مباحث مربوط به فرآیند تبادل مسافر بین سیستم های حمل و نقل درون شهری، برون شهری و حومه ای در ایستگاه شهر ری تهران مورد بررسی و توافق طرفین قرار گرفت.
پرویز ظهراب زاده معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران در توضیح طرح مجموعه ایستگاهی یکپارچه ری گفت: طبق این طرح، ایستگاه شهرری که یک ایستگاه تقاطعی بین خطوط یک و 6 شبکه مترو پایتخت محسوب شده و جنوبی ترین ایستگاه بخش توسعه جنوبی خط 6 به شمار می آید، ضمن برقراری ارتباط سازه ای با خط راه آهن سریع السیر تهران مشهد که در دست ساخت بوده و همچنین خط حومه ای راه آهن تهران گرمسار، یک مجموعه ایستگاهی یکپارچه را تشکیل داده و تبادل مسافر در آن صورت می پذیرد.
نظام بهره برداری طرح، اجرای یکپارچه ایستگاه های مترو و راه آهن ، فرصت های سرمایه گذاری در قالب طرح TOD و ساماندهی اراضی شهری پیرامون مجموعه ایستگاهی ری و در نهایت ایجاد سایر مودهای حمل و نقل همگانی (تاکسی و اتوبوس) در مجاورت این مجموعه، از جمله مهمترین موضوعات مطرح شده در جلسه هماهنگی مدیران راه آهن و شرکت مترو تهران بود.
در این طرح شهرداری منطقه 20 مسئولیت موارد مربوط به طرح TOD و ایجاد فضاهایی برای استقرار سایر مودهای حمل و نقلی در کنار مجموعه ایستگاهی یکپارچه ری را برعهده دارد.
گفتنی است پیش از این در میدان راه آهن، خط 3 متروی پایتخت با ایستگاه مسافرگیری راه آهن جمهوری اسلامی ایران در تهران تلاقی پیدا کرده و تبادل مسافر در آن هم اکنون انجام می شود.
آقای علیقارداشی معاون فنی راه اهن شده اند؟؟؟
لطفا خبر را اصلاح کنید آقای مهندس علیقارداشی معاون فنی راه آهن نیستند ایشان مدیر کل دفتر مهندسی ونظارت تاسیسات زیر بنائی راه آهن هستند
حالا راه اهن سریع السیر بسازید بعد دعوای ساخت ایستگاه تبادلی بکنید.
من که چشمم اب نمیخوره راه اهن برقی و سریع السیر راه بیفته با این اوضاع اقتصادی مملکت،
همانطور که قاجارها ناتوان از ساخت راه اهن بودند . این توانایی با این بدنه و سیستم دیده نمیشود. حال این را با دولت های سرمایه داری مانند ترکیه امارات قطر کره جنوبی مقایسه کنید