بازدید سایت : ۸۰۵۹۱

◄ یک خبر نگران کننده برای مسافران مترو؛ فاصله حرکت قطارها زیاد می شود

براساس تصمیم مدیریت جدید مترو قرار است فاصله اعزام قطارها زیاد شود حال سوال اینجاست، علت این تصمیم نگران کننده از سوی مسئولان مترو در آستانه بازگشایی مدارس با توجه به افزایش حجم مسافران درون شهری چه می تواند باشد؟

یک خبر نگران کننده برای مسافران مترو؛ فاصله حرکت قطارها زیاد می شود
تین نیوز

براساس تصمیم مدیریت جدید مترو قرار است فاصله اعزام قطارها زیاد شود حال سوال اینجاست،  علت این تصمیم نگران کننده از سوی مسئولان مترو در آستانه بازگشایی مدارس با توجه به افزایش حجم مسافران درون شهری چه می تواند باشد؟

به گزارش تین نیوز، بنابر اظهارات راهبران متروی تهران علت تصمیم مدیریت جدید مترو برای جبران کمبود نیروی انسانی است، تصمیم مدیران مترو بر این است که با توجه به این کمبود فاصله‌ اعزام قطارها را افزایش دهند!

بر این اساس جمعی از راهبران مترو تهران از کمبود نیروی راهبر، قطع اضافه کاری راهبران و به تبع این وضعیت، تصمیم مدیریت مترو برای افزایش فاصله ی زمانی حرکت قطار ها خبر دادند.

راهبران مترو می گویند: تصمیم جدید مدیریت این بوده که اضافه کاری راهبر ها را حذف کند و برای عملیاتی شدن آن، تصمیم گرفته اند حرکت قطار ها را بهینه کنند؛ یعنی فاصله ی اعزام قطار ها را زیاد کنند

این راهبران اذعان دارند: این تصمیم مشکلات بسیاری برای شهروندان به وجود می آورد و به خصوص از ابتدای مهرماه و با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها مشکلات چندین برابر خواهد شد. ازدحام قطار ها به دلیل افزایش زمان اعزام بالا می رود و تهویه قطار ها پاسخ گوی این حجم از مسافر نخواهد بود. ضمن اینکه با افزایش وزن، خط ترمز طولانی تر می شود و این موضوع نیز ایمنی را کاهش می دهد و جان مسافران را به خطر می اندازد.

بنابر اعلام کارکنان مترو از سال ۹۰ تاکنون هیچ نیرویی از طریق آزمون استخدامی جذب نشده است. البته جذب نیرو در دوره‌ی شهرداری آقای قالیباف به صورت پراکنده و بدون آزمون استخدامی انجام شد، اما حتی این نیرو‌ها که اکثرا  به شکل قرارداد موقت کار می‌کنند، نتوانسته‌اند مسئله‌ کمبود نیروی عملیاتی را جبران کنند.

با این تصمیم در آستانه بازگشایی مدارس باید شاهد هرج و مرج و شلوغی های بسیاری در خطوط مترو باشیم، موضوعی که مسئولان مترو و حمل ونقل شهری به عواقب آن دقیق بیاندیشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.