اعتبار بهسازی آزادراهها و ترمیم جاده ها کافی نیست
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بخشی از درآمدهای حاصل از عوارض آزادراهی باید صرف ترمیم زیرساخت های جاده ای شود، اما متأسفانه در شرایط کنونی جاده ها به درستی نگهداری نمی شوند و این مسئله موجب شده که سالانه میلیاردها تومان برای ترمیم جاده ها هزینه شود.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بخشی از درآمدهای حاصل از عوارض آزادراهی باید صرف ترمیم زیرساخت های جاده ای شود، اما متأسفانه در شرایط کنونی جاده ها به درستی نگهداری نمی شوند و این مسئله موجب شده که سالانه میلیاردها تومان برای ترمیم جاده ها هزینه شود.
به گزارش تیننیوز به نقل از خانه ملت، سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اهمیت بهسازی و نگهداری جاده ها در کشور، گفت: قطعا مهم تر از ساخت بزرگراه و آزادراه، نگهداری و ترمیم جاده ها است، زیرا تخریب زیرساخت های جاده ای هزینه های بسیاری را تحمیل خواهد کرد.
بخشی از درآمدهای حاصل از عوارض آزادراهی باید صرف ترمیم زیرساخت های جاده ای شود
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم بخشی از درآمدهای حاصل از عوارض آزادراهی باید صرف ترمیم زیرساخت های جاده ای شود، اما متأسفانه در شرایط کنونی جاده ها به درستی نگهداری نمی شوند و این مسئله موجب شده که سالانه میلیاردها تومان برای ترمیم جاده ها هزینه شود.
اعتبارات قابل قبولی در لوایح بودجه سالیانه برای نگهداری زیرساخت های جاده ای در نظر گرفته نمی شود
وی گفت: از طرف دیگر در لوایح بودجه سالیانه، اعتبارات قابل قبولی برای نگهداری زیرساخت های جاده ای در نظر گرفته نمی شود اما در کشورهای پیشرفته اعتبارات چشمگیری برای این عرصه در نظر گرفته می شود، به طور مثال در لوایح بودجه ما، تنها نیم یا یک درصد از اعتبارات را برای ترمیم، نگهداری و بهسازی جاده ها در نظر گرفته ایم.
علوی ادامه داد: باید سالانه اعتبار قابل قبولی برای ترمیم و نگهداری از جاده ها در نظر گرفته شود، اما هیچ رویکرد درست و کارشناسی در این حوزه وجود ندارد.
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در شرایط کنونی حدود 90 درصد حمل و نقل کشور در جاده ها صورت می گیرد، حال با توجه به اهمیت حمل و نقل جاده ای، باید اعتبارات قابل قبولی برای تقویت این بخش در نظر گرفته شود.