طرح نوسازی باید به رونق صنایع داخلی تولید کامیون منجر شود
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نوسازی ناوگان تجاری برونشهری آثار مثبتی را به دنبال خواهد داشت، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری، کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات جاده ای و بهبود عملکرد حمل و نقل برون شهری بخشی از آثار مثبت اجرای طرح نوسازی خواهد بود.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نوسازی ناوگان تجاری برونشهری آثار مثبتی را به دنبال خواهد داشت، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری، کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات جاده ای و بهبود عملکرد حمل و نقل برون شهری بخشی از آثار مثبت اجرای طرح نوسازی خواهد بود.
به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس اجرای طرح نوسازی ناوگان تجاری برونشهری را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در شرایط کنونی براساس آمارها حدود 40 تا 50 درصد این ناوگان دچار فرسودگی شده اند، از این رو نوسازی اتوبوس، مینی بوس، کامیون ها و تریلرها بسیاری ضروری است.
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس مصوبه اخیر شورای اقتصاد، اعتباری بالغ بر 10 میلیارد دلار برای نوسازی ناوگان تجاری برون شهری در نظر گرفته شده، امتیازهای ارائه شده در این مصوبه بسیار مطلوب و قابل قبول است، به طوری که طبق این مصوبه، مالکان ناوگان فرسوده بابت 50 درصد قیمت خودرو وام بلاعوض و برای 30 درصد دیگر قیمت خودرو تسهیلات با سود 18 درصد دریافت خواهند کرد.
وی گفت: نوسازی ناوگان تجاری برونشهری آثار مثبتی را به دنبال خواهد داشت، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری، کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات جاده ای و بهبود عملکرد حمل و نقل برون شهری بخشی از آثار مثبت اجرای طرح نوسازی خواهد بود.
کیان پور افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه و طرح نوسازی حمل و نقل عمومی دولت باید اقدام به نوسازی بیش از ۶۵ هزار کامیون کند که طرح نوسازی ناوگان تجاری برونشهری در همین راستا عملیاتی خواهد شد.
عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: طرح نوسازی ناوگان تجاری برونشهری باید به رونق کارخانجات داخلی منجر شود، قطعا سازمان راهداری، وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های مرتبط باید از ظرفیت کارخانجات تولید کامیون، تریلر و مینی بوس داخلی برای تأمین نیازهای کنونی رانندگان استفاده کنند.