◄ موانع تبدیل ایران به کریدور جدید ترانزیتی چیست؟
به گفته مجتبی یوسفی یکی از موانع تبدیل ایران به کریدور جدید ترانزیتی، وجود مدیریت چندگانه در مرزها است، باید هر چه سریعتر این محدودیت ها رفع شود تا در مسیر ترانزیتی ایران مانعی ایجاد نکند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از موانع تبدیل ایران به کریدور جدید ترانزیتی، وجود مدیریت چندگانه در مرزها است، باید هر چه سریعتر این محدودیت ها رفع شود تا در مسیر ترانزیتی ایران مانعی ایجاد نکند..
به گزارش تین نیوز، مجتبی یوسفی با اشاره به حضور رییس جمهور نشست سران کشورهای ساحلی دریای خزر، گفت: یکی از اقدامات مهم دولت آیتالله رئیسی که جای تقدیر هم دارد گسترش روابط با کشورهای همسایه است که در دولت قبل به فراموشی سپرده شده بود.مجتبی یوسفی گفت: حضور رییس جمهور در نشست سران کشورهای ساحلی دریای خزر را عامل تقویت معاهدهها و تفاهمنامههای اخیر از جمله معاهده های ترانزیتی خواند
وی افزود: در دولت قبل ارتباط ما با کشورهایی هم که به صورت سنتی با آنها ارتباط داشتیم قطع شده بود و همه روابط خارجی ما به کشورهای غربی محدود شده بود.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عضویت در پیمان شانگهای، بریکس و حضور رییس جمهور در نشست کشورهای حوزه خزر به گسترش روابط اقتصادی- منطقهای و کسب درآمدهای ترانزیتی در این حوزه کمک میکند.
یوسفی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات منطقهای مهم دولت آیتالله رئیسی احیای قرار داد سواپ گازی ترکمنستان، ایران و آذربایجان بود، با پیگیریهای مجدانه وزارت نفت ۲.۶ دهم میلیارد دلار مطالبه ایران از عراق به واسطه فروش گاز به این کشور وصول شد.
وی افزود: در مسیر گسترش روابط با کشورهای منطقهای و افزایش ترانزیت کالا از خاک ایران، نه فقط در سطح وزرا بلکه کار در سطح کارشناسان وزارتخانهها نیز در حال پیگیری است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی تمام تلاش خود را بهکار گرفته تا از ظرفیت موجود برای ایجاد کریدورهای جدید ترانزیتی در خاک کشورمان استفاده کند.