تکلیف مجلس به وزارت صمت برای صدور مجوز واردات کشنده های ریلی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف به صدور مجوز واردات کشنده های ریلی با سن کمتر از 15 سال کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف به صدور مجوز واردات کشنده های ریلی با سن کمتر از 15 سال کردند.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت صبح امروز ( یکشنبه) مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه را بررسی کرده و جزء ۲ و ۴ بند ث ماده ۵۶ لایحه برنامه را به تصویب رساندند.
بر اساس جزء ۲ بند ث ماده ۵۷ لایحه؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است با لحاظ ظرفیت سالانه تولید داخل، نسبت به صدور مجوز واردات کشنده های ریلی با سن کمتر از 15 سال با اولویت کشنده های نو اقدام نماید.
آیین نامه اجرائی این بند توسط وزارت راه وشهرسازی با هماهنگی بانک مرکزی و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و با در نظر گرفتن مشوق های لازم از جمله اعطای تخفیف در عوارض گمرکی، حداکثر ظرف سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد.
بر اساس جزء ۴ بند ث ماده ۵۷ لایحه؛ شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران مکلف است قطارهای باری را به صورت برنامه ای مبدأ مقصد سیر دهد و مجوز تشکیل و سیر قطار (قطار کامل) را به بخش غیردولتی اعطا کند، به نحوی که تا پایان سال چهارم اجرای این قانون، سیر تمامی قطارهای باری کشور به صورت منظم و برنامه ای انجام شود. آیین نامه اجرائی این بند ظرف سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد.
همچنین نمایندگان جزء ۳ این بند را به منظور رفع ابهام به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.
متأسفانه حرف آقای دکتر طغیانی در هنگام بررسی این بند در مجلس درست بود.
ایشان گفتند باید مدیران راه آهن به خاطر اجرا نکردن قوانین خصوصی سازی ریلی در دو دهه گذشته مؤاخذه شوند و طرح تحقیق و تفحص از راه آهن هم برای همین آماده شده است.
آقایان به جای این که دنبال کشف دلایل و حب و بغض های شخصی مانع اجرای قوانین قبلی شوند، دنبال قطع ریشه عقلانیت مستتر در قوانین خصوصی سازی قبلی هستند و برعکس روال درست دو دهه پیش، دارند به سمت دولتی سازی مجدد راه آهن می روند.
این یک خیانت تاریخی در حق اقتصاد و سرزمین ایران است.
دولت نشان داده است در اقتصاد، بازیگر بدی است. چرا اصرار دارند که همچنان برای دولت لکوموتیو بخرند و با سرقت های گاه و بیگاه و بوروکراسی های پیچیده موجود در راه آهن، بیت المال را هدر دهند؟
الآن شما یک کارمند یا کارگر راضی در راه آهن نشان دهید تا ما قبول کنیم که تلاش برای حفظ تصدی گری دولت در راه آهن، یک تلاش صادقانه است.
چه اتفاق فرخنده و مهمی!!