بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

پرداخت الکترونیک راهکار توسعه خدمات حمل ونقل در اراک شد

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کلانشهر اراک گفت: استفاده از روش پرداخت الکترونیک کمک به مدیریت حمل و نقل به منظور استفاده بهینه و حداکثری در راستای توسعه خدمات حمل و نقل عمومی است.

پرداخت الکترونیک راهکار توسعه خدمات حمل ونقل در اراک شد
تین نیوز |

محمدحسین ساده وند با اشاره به اینکه  استفاده از روش پرداخت الکترونیک کمک به مدیریت حمل و نقل به منظور استفاده بهینه و حداکثری در راستای توسعه خدمات حمل و نقل عمومی است؛ اظهار کرد: مبادله وجه نقد در اتوبوس ممنوع است زیرا منابعی که حاصل از درآمد ارائه این خدمات در این زمینه است باید به حساب های شهرداری واریز شود و بخشی از هزینه های حمل و نقل از این منابع پرداخت شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کلانشهر اراک افزود: پرداخت با پول نقد موجب هدر رفت این درآمد خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورا، مبلغ کرایه حمل و نقل عمومی چهار هزار تومان است تصریح کرد: مبالغ کمتر در پرداخت های الکترونیکی به منظور تشویق شهروندان برای استفاده از این روش پرداخت در استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی نظر گرفته شده است.

وی افزود: مبالغی که در فرا کارت مربوط به شرکت سیما تجارت از مردم به صورت امانت در حساب این شرکت مانده و در تعهد شهرداری است.

ساده وند ادامه داد: زمانی که بتوانیم قفل کارت ها را باز و مبالغ را مشاهده کنیم، طی فراخوان آن مبالغ به کارت های جدید انتقال داده خواهد شد.

وی اضافه کرد: در صورتی که امکان اتصال کارت های قدیم به سامانه جدید وجود داشته باشد این ارتباط برقرار خواهد شد، تا شهروندان بتوانند از خدمات حمل نقل عمومی استفاده کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک با بیان اینکه در این خصوص اقدامات اولیه انجام شده است، گفت: با شرکت مورد نظر مذاکراتی انجام شده است، برخی مباحث حقوقی دارد و ما در شهرداری در حال پیگیری آن هستیم و امید می رود مشکل برطرف می شود و پول شهروندان به آنها برگردانده می شود.

وی با بیان اینکه صاایران در حال حاضر پشتیبان سامانه جدید سازمان اتوبوسرانی است افزود: این شرکت در اکثر شهرها در زمینه هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل عمومی فعالیت دارد.

ساده وند با بیان اینکه این شرکت در تهران، مشهد و قم در این موضوع فعالیت دارد تصریح کرد: در قرارداد جدید دیتابیس و مدیریت سامانه در داخل سرورهای شهرداری تعبیه شده است تا شاهد مشکلاتی که در این مورد در گذشته در سامانه وجود داشت، نباشیم.

وی، مبلغ مورد نیاز برای تهیه کارت را ۱۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هر کارت در ابتدا ۴۰ هزار تومان شارژ اولیه دارد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک ادامه داد: موضوع قابل توجه و مهم آن است که زیرساختی که در حال حاضر در این سامانه برای هوشمندسازی تعبیه شده است یکی از به روزترین سامانه های هوشمند است که نمونه آن را در هیچیک از نقاط کشور دیده نمی شود.

وی تاکید کرد: در این سامانه امکاناتی را به وجود آورده ایم که در صورتی که در خانه هر شهروند یک گوشی هوشمند وجود داشته باشد، می توان سه کارت را به این گوشی متصل کرد و از این طریق آنها را شارژ و بلیط سفر تهیه کرد و مورد استفاده قرار داد.

ساده وند با بیان اینکه در این سامانه تعداد و میزان تراکنش ها قابل مشاهده است گفت: در صورت مفقود شدن کارت امکان قفل کردن آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به آیدی که هر کارت دارد در صورت مفقود شدن امکان ردیابی وجود دارد و می توان آن را عودت داد تصریح کرد: این زیرساخت ها آماده سازی شده است و در صورتی که مورد استقبال شهروندان قرار گیرد، بدون شک می تواند در آینده نزدیک به توسعه حمل و نقل هوشمند عمومی کمک شایانی داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک با بیان اینکه اراک در حال حاضر یکی از جوان ترین ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور را داراست، اظهار کرد: زیرساخت هوشمندی که توسعه داده ایم، منتج به استفاده کمتر از خودروهای شخصی و مزایای بلند مدت آن کاهش آلودگی هوای شهر است و این مهم مستلزم اعتماد شهروندان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.