بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

ثبت بیش از ۶۶ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان مرکزی در ۳ ماه اخیر

از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶۶ میلیون و ۵۶۷ هزار تردد خودرو توسط سامانه های تردد شمار بر خط در جاده های استان ثبت شده است.

ثبت بیش از ۶۶ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان مرکزی در ۳ ماه اخیر
تین نیوز

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶۶ میلیون و ۵۶۷ هزار تردد خودرو توسط سامانه های تردد شمار بر خط در جاده های استان ثبت شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، میثم سیفوری رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با اشاره به فعالیت ۷۰ سامانه هوشمند ترددشمار برخط در محورهای استان اظهار کرد: بر اساس اطلاعات این سامانه ها از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه ۶۶ میلیون و ۵۶۷ هزار وسیله نقلیه در راه های استان تردد کردند.

سیفوری افزود: از این تعداد تردد بیش از ۱۱ میلیون و ۶۷۹ هزار مورد مربوط به خودروهای سنگین بوده است؛ همچنین ۳۷۴ هزار و ۶۰۲ تردد نیز مربوط به ناوگان اتوبوسی است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در سه ماه ابتدای سال جاری ۱۴ میلیون و ۲۳۹ هزار دستگاه انواع وسیله نقلیه وارد استان شده و بیش از ۱۴ میلیون و ۵۵۹ هزار دستگاه انواع وسیله نقلیه از استان خارج شده است که بر این اساس استان مرکزی پس از استان های تهران و البرز در رتبه سوم کشور در بحث ورود و خروج وسایل نقلیه قرار دارد.

سیفوری اضافه کرد: به طور میانگین ۶۱ درصد تردد خودروها در استان طی این مدت غیر بومی بودند؛ همچنین ۷۴ درصد ماندگاری خودروها در استان کمتر از یک روز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: آزادراه تهران ساوه و بالعکس و شازند اراک در مجموع با حدود ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تردد سه محور پرتردد استان در سال جاری بودند؛ همچنین بیشترین تخلف ثبت شده توسط دوربین های ثبت تخلف در محورهای اتوبان ساوه تهران(رفت و برگشت) ۷ درصد و جاده قدیم ساوه - همدان ۳ بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با بیان اینکه میانگین سرعت خودروهای عبوری از راه های استان برابر با ۸۵ کیلومتر بر ساعت بوده، ادامه داد: این رقم برای میانگین کشوری ۷۷ کیلومتر بر ساعت است.

سیفوری افزود: خودروهای شخصی ۸۲ درصد، ناوگان باری ۱۷ درصد و ناوگان مسافری یک درصد سهم تخلفات سرعت را به خود اختصاص داده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.