بازدید سایت : ۲۴۵۴۶

دولت سوخت رایگان و خارج از قائده برای اربعین ندارد

دولت تحت هیچ شرایطی سوخت رایگان و خارج از قائده برای ایام اربعین ندارد و تنها تسهیل گری می کند.

دولت سوخت رایگان و خارج از قائده برای اربعین ندارد
تین نیوز

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه استان مرکزی گفت: در خصوص برگزاری مراسم ایام اربعین، تدابیر لازم اندیشیده شده و اقداماتی در راستای تأمین بنزین مورد نیاز جایگاه ها انجام شده است. دولت تحت هیچ شرایطی سوخت رایگان و خارج از قائده برای ایام اربعین ندارد و تنها تسهیل گری می کند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سعید جمشیدی افزود: به منظور سهولت در توزیع سوخت، در جاده های مواصلاتی و مبادی ورودی به مرزها جایگاه ها و سوخت رسان های سیار (ویژه توزیع سوخت) مستقر شده است. در این راستا زوار و مالکان و رانندگان خودروها می توانند با مراجعه به این مراکز از امکانات موجود استفاده کنند.

جمشیدی به حجم بالای سوخت گیری خوردوها در مبادی مرزها و احتمال وجود صف های طولانی در این مبادی اشاره داشته و ادامه داد: به رانندگان خودروهای سواری توصیه می شود با توجه به احتمال ترافیک و تراکم سنگین، پیش از ورود به مرزها، در طول مسیر و یا به هنگام حرکت از مبدأ سوختگیری کنند.

وی به مصوبات جلسات ستادی در رابطه با هماهنگی سوخت رسانی در ایام اربعین اشاره کرده و اظهار داشت: در این رستا مکاتبات بسیاری با معاون نظارت بر عملیات بهره وری حوزه یک انجام شده است تا سوخت رسانی ایام اربعین با سهولت اجرایی شود.

جمشیدی تصریح کرد: مقرر شده است 8 باب جایگاه عرضه سوخت استان مرکزی از جمله جایگاه های اتوبان یک و دو، آسمان و نوبران شهرستان ساوه، آپادانا و زالپارس یک شهرستان شازند و کاخ و گندم زار شهرستان اراک به زوار اربعین در مسیر رفت و برگشت ارائه سوخت کنند.

وی به تعداد جایگاه های عرضه سوخت مایع و توزیع گاز CNG برای خدمات رسانی در ایام اربعین اشاره کرده و بیان داشت: در سراسر کشور برای ایام اربعین تعداد جایگاه های عرضه سوخت مایع 4400 باب و تعداد جایگاه های توزیع کننده گاز CNG را 2300 باب پیش بینی شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه استان مرکزی تأکید کرد: از زوار و مسافران اربعین درخواست می شود ضمن همراه داشتن کارت شخصی سوخت خود و استفاده از آن به هنگام نیاز از واگذار کردن سهمیه موجود در کارت سوخت خود به دیگران اجتناب کنند که این کار با تبعات قانونی همراه خواهد بود.

جمشیدی ابراز داشت: همچنین به مردم توصیه می شود در ایام رفت و برگشت این سفر معنوی کارت سوخت خود را رمزگذاری کنند. در صورت جاماندن کارت سوخت خود در یکی از جایگاه های مسیر تردد به سامانه  GTS.niopdc.ir مراجعه کنند تا از وضعیت کارت سوخت خود مطلع شوند.

وی به تدابیر اندیشیده شده برای توزیع کارت های سوخت آزاد در جایگاه ها اشاره داشته و اضافه کرد: برای هر جایگاه سوخت رسانی به اندازه کافی کارت آزاد سوخت نفت گاز و بنزین تدارک دیده شده است. در این راستا امیدواریم در این خصوص زوار اربعین، اتوبوس ها و کامیون های حمل تجهیزات، بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه استان مرکزی رعایت اصول ایمنی در جایگاه ها را بسیار ضروری دانست و گفت: از رانندگان خودروهای سواری خواسته می شود به هنگام مراجعه به جایگاه های عرضه سوخت، اصول ایمنی را رعایت کنند و توصیه های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی را مد نظر قرار دهند.

جمشیدی افزود: خادمان عرصه خدمت در ستاد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، منطقه استان مرکزی و دیگر مناطق به ویژه مناطق مرزی، در تلاش هستند تا مسافران و زوار اربعین بتوانند به سهولت و همچنین بر اساس قوانین و مقررات و اطلاعیه های ستادی، سوخت مورد نظر خود را در جایگاه ها دریافت کنند.

وی به سامانه پاسخگویی به شکایات اشاره کرده و ادامه داد: از زوار و مسافران اربعین خواسته می شود اگر در طول مسیر برای دریافت سوخت با مشکلاتی مواجه شدند، با انتقادات و پیشنهادات خود زمینه بهبود را برای شرکت فراهم کرده و در این راستا با سامانه مرکز پاسخگویی روابط عمومی ستاد 09627 تماس حاصل کنند. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.