بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

صدور پروانه ساختمانی در زنجان با پیچیدگی های اداری مواجه است

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر زنجان گفت: متاسفانه پیچیدگی های اداری صدور پروانه ساختمانی مشکلاتی را در این حوزه موجب شده است.

صدور پروانه ساختمانی در زنجان با پیچیدگی های اداری مواجه است
تین نیوز

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر زنجان گفت: متاسفانه پیچیدگی های اداری صدور پروانه ساختمانی مشکلاتی را در این حوزه موجب شده است.

حمیدرضا حمیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرداری یک مجموعه محسوب می شود و لزومی ندارد برای صدور پروانه ساختمانی از بخش های مختلف شهرداری استعلام گرفته شود و می توان سامانه جامعی را تعریف کرد که نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان نباشد.
وی یادآوری کرد: ایجاد سامانه دریافت استعلام از بخش های شهرداری برای صدور پروانه ساختمانی علاوه بر کاهش مشکلات به تسهیل فرآیندها منجر می شود.
حمیدی افزود: علاوه بر پیچیدگی و طولانی بودن فرآیند بوروکراتیک، مواردی مثل شکاف بین خواسته سازندگان ساختمان و ضوابط وجود دارد که این اختلاف باید از طریق کمیسیون ماده پنج برطرف شود که خود موجب طولانی شدن زمان دریافت پروانه ساختمانی می شود.
وی بیان کرد: موضوع پرداختی های سازندگان از قبیل عوارض صدور پروانه، ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری ملک و جرائم تخلفات ساختمانی که ملزم به پرداخت آن به شهرداری هستند، از دیگر موانع ساخت و ساز به شمار می رود که با تجدید نظر در آنها می توان به رونق ساخت و ساز کمک کرد. 
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: در این راستا باید بخش های مختلف شهر اسکن شهرسازی و اقتصادی شود و برای هر بخش و محور رفتار مالی متفاوتی تعریف کرد و درحالی که هم اکنون یک نسخه مالی واحد برای شهر پیچیده شده که این کار بسیار اشتباه است.
حمیدی خاطرنشان کرد: هم اکنون سه ارگان سازمان نظام مهندسی، شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی مسئولیت نظارت بر ساخت سازها را برعهده دارند و در این میان راه شهرسازی نظارت خوبی در این بخش دارد.
به گزارش ایرنا، ابوالفضل بیگدلی، مدیر تشخیص و وصول درآمدهای عمومی شهرداری زنجان پیش از این اعلام کرده بود: آمارها نشان می دهد صدور پروانه های ساختمانی طی 6 ماهه امسال اول در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 25 درصدی را نشان می دهد و پیش بینی می شود، اعمال تخفیف ها و عدم افزایش تعرفه عوارض پروانه ساختمانی با استقبال بیشتر شهروندان مواجه و منجر به رونق ساخت و سازها شود.

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.