بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

جدول قیمت سوئیت‌ های تهران

در حالی که امروز متوسط قیمت هر متر مربع خانه های تهران بیش از 50 میلیون تومان است، حقوق کارگران 8.5 میلیون تومان در نظر گرفته شده که با این شکاف بین اعداد، سن انتظار خانه دار شدن به بیش از یک قرن هم می رسد.

تین نیوز

هر چند که خبر ساخت خانه های 25 متر با سوءاستفاده از عنوان ملی در این پروژه تکذیب شده اما واقعیت این است که قدرت خرید جمعیت قابل توجهی از مردم به خرید این واحدها می رسد و نه استانداردهای تعریف شده از متراژ.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا،  شهرداری به صراحت اعلام کرد که نه تنها به ساخت خانه های 25 متری مجوز و پروانه  ساخت نداده بلکه در آینده هم به این نوع پروژه ها مجوز نخواهد داد و به دنبال آن وزارت راه وشهرسازی با تکذیب این خبر اعلام کرد که این پروژه دولتی نیست و ساخت خانه های متراژ پایین در دستور کار دولت قرار ندارد چراکه زندگی در این متراژها با فرهنگ ایرانی تطابق ندارد و واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده در نهضت ملی مسکن، تماما از استانداردهای شهرسازی در حوزه سرانه مورد نیاز خانواده پیروی می کند.

در حال حاضر سرانه سکونت برای هر نفر 17.5 است و حداقل منزل مسکونی برای خانوار سه نفره 54 متر است اما با جهش قیمت مسکن و عدم تطابق درآمد افراد با تورم مسکن و همچنین سختگیری ها در ارائه تسهیلات مسکن و سهم اندک تهسیلات در قیمت تمام شده خرید یک واحد مسکونی، مدت زمان انتظار برای خرید مسکن به یک قرن رسیده از این رو مردم به خرید خانه های کم متراژ رو آورده اند.  

در حالی که امروز متوسط قیمت هر متر مربع خانه های تهران بیش از 50 میلیون تومان است، حقوق کارگران 8.5 میلیون تومان در نظر گرفته شده که با این شکاف بین اعداد، سن انتظار خانه دار شدن به بیش از یک قرن هم می رسد و زندگی واقعی مردم با استانداردها و فرهنگی که وزارت راه و شهرسازی از آن صحبت می کند، فاصله معناداری دارد.    

در جدول زیر قیمت سوییت های کمتر از  40 متر آمده است: 

متراژ محدوده قیمت (تومان)
38متر-کلنگی-بدون امکانات آزادی  3 میلیارد و 200 میلیون 
37متر-10 ساله-بدون امکانات استاد معین 2 میلیارد و 750 میلیون
37متر-4ساله-آسانسور-انباری مجیدیه شمالی 3میلیارد و 400 میلیون 
31متر-10ساله- انباری سبلان شمالی 2 میلیارد تومان
34متر-5 ساله- پارکینگ -انباری اجاره دار 2میلیارد و 500میلیون
35متر-15 ساله- انباری نازی آباد 3 میلیارد و 3 میلیون 
30متر-23ساله-انباری خاک سفید  900 میلیون 
36متر-20ساله-انباری هاشم آباد 1میلیارد و 600 میلیون

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    اگر شرایط نرمال را در نظر بگیریم هر خانواده ایرانی باید بتوانند حداقل یک خانه 50 متری بخرند اگر شرایط ایده آل را در نظر بگیریم این عدد حتی بیش از 100 متر خواهد بود اما واقعیت چیست ؟ آیا می شود با شعار دادن جلو رفت ؟ قیمت مسکن , متری 60 میلیون تومان در جنوب شهر تهران یک واقعیت انکارناپذیر است یا شما باید بتوانید این قیمت را نصف کنید که بعید است بشود یا باید در فضایی منطقی و عقل محور , مزایا و معایب خانه های 25 متری را باید بررسی کرد بله خانه 25 متری مناسب سبک زندگی ایرانی اسلامی نیست اما :
    1 . دختری پسری که می خوان ازدواج کنند و سنگ بزرگ مسکن مانع ازدواجشونه این شکلی می توانند در شروع زندگی صاحب یک خانه 25 متری بشوند بجای اینکه اجاره سنگین پرداخت کنند آن پول را سیو می کنند برای اینکه خیلی زود بتوانند خانه بزرگ تری بخرند و البته کلنگ خود را هم یکجا گیر دادند که قیمت مسکن باز جهش کرد حداقل بیشتر جا نمانند الان مردم پول جمع می کنند خانه بخرند تا می خوان خانه بخرند مسکن باز جهش می کند و جا می مانند پس شما با این اقدام اتفاقا از مشکلات اجتماعی کم می کنید چون خیلی از جوانان ازدواج خواهند کرد ازدواج انجام شود اقتصاد هم به این شکل بهبود یابد فرزندآوری و جمعیت هم بیشتر خواهد شد .
    2 . فردی که مثلا کارش تهرانه و مجبوره حومه تهران بشینه به این شکل می تواند یک خانه 25 متری نزدیک محل کارش بخره در نتیجه صبح بجای اینکه 5 بیدار بشه 7 بیدار می شه و تا سر کارش رکاب بزنه تا با انرژی و راندمان بیشتر , بتونه جواب ارباب رجوع را بده آنطرف سر عصر 2 3 ساعت جان نمی کند تا به خانه اش برسد و می تواند وقت بیشتری برای زن و بچش بگذاره به همین ترتیب خیلی ها دیگر ماشین شخصی روشن نخواهند کرد از میزان ترافیک سر صبح و عصرهای داخل شهر و جاده های منتهی به شهرها بسیار کاسته خواهد شد از حجم آلودگی هوا و ترافیک و آلودگی های صوتی و بصری کم خواهد شد و میلیون ها لیتر بنزین کمتر خواهد سوخت اعصاب و روان ملت هم آرامش می گیرد درواقع خیلی از سفرهای ضروری امروز به سفر غیرضروری تبدیل می شود وقتی پدر یک خانواده بتواند یک خانه نزدیک محل کارش بخره .
    شما در نهایت مجبور خواهید شد که به احداث خانه های 25 متری بله بگویید اما آنوقت شرایط از امروز هم بدتر خواهد شد ما تا همین چند سال پیش یک آمار حدودا 70 درصدی داشتیم از ایرانی هایی که خانه داشتند حالا این آمار در حال رفتن به زیر 50 درصد است کمر مردم هم زیر پرداخت اجاره سنگین شکسته و سر همین پرداخت اجاره , اقتصاد مردم هم ضعیف شده حالا هی شما بشینید از سبک زندگی ایرانی اسلامی بگید با شعار دادن که نمی شود چنین مسائلی را حل کرد .