بازدید سایت : ۴۴۵۱۹

تامین نزدیک به یک میلیون قطعه زمین در روستاها برای نهضت ملی مسکن

معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تامین یک میلیون قطعه زمین در روستاها برای نهضت ملی مسکن خبر داد.

تامین نزدیک به یک میلیون قطعه زمین در روستاها برای نهضت ملی مسکن
تین نیوز

معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تامین یک میلیون قطعه زمین در روستاها برای نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش بلدی، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم در حوزه مسکن، گفت: ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور داریم که برای همه این روستاها طرح هادی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از این تعداد، در ۲۱ هزار روستا بازنگری طرح هادی نیز صورت گرفته است و در ۲۵ هزار روستا طرح هادی در حال اجراست.

بلدی در خصوص اقدامات انجام شده در روستاها نیز توضیح داد: در دولت سیزدهم حدود ۱۸ هزار کیلومتر معابر روستایی آسفالت شده است که نشان از آسفالت بیش از ۶ هزار کیلومتر در سال دارد.

وی با اشاره به این که تامین زمین یکی از وظایف بنیاد مسکن در روستاهاست، افزود: به ۲ روش زمین به متقاضیان روستایی تخصیص داده می‌شود که یکی زمین‌های دولتی و دیگری تامین زمین با مشارکت مردم است.

معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در ۲ سال اخیر ۸۵ هزار قطعه زمین به ساکنان روستاها تحویل داده شده و تسهیلات هم تخصیص داده شده است.

وی در خصوص جهش تولید مسکن و امکان مهاجرت معکوس به روستاها نیز توضیح داد: به بنیاد مسکن تکلیف شد که یک میلیون قطعه زمین آماده سازی  و در اختیار متقاضیان قرار دهد که این رقم برای سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده بود.

بلدی افزود: از این تعداد تقریباً نزدیک به یک میلیون قطعه شناسایی شده و ۵۰۰ هزار قطعه در سامانه قرار گرفته و تعداد واحدها نیز مشخص شده است و به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

بلدی در ادامه اظهار کرد: موضوع بعدی جوانی جمعیت در روستا هاست که در روستاهایی که زمین وجود دارد می توان مشکلات موجود را برطرف کرد و مهاجرت از روستا ها به سمت شهرها را محقق کرد.

وی افزود: برای این که بتوانیم مردم را در روستا نگه داریم و و مهاجرت معکوس داشته باشیم، باید اشتغال ایجاد کنیم که برای این موضوع طرح «منظومه روستایی» چند روستا را مشخص می کند که بر اساس آن مشاوران و تسهیل‌گران پتانسیل‌ها را شناسایی و بحث اشتغال را حل کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.