بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

۱۸ هزار هکتار زمین آماده ساخت مسکن

مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می تواند زمینه های ساخت مسکن را متحول کند.

۱۸ هزار هکتار زمین آماده ساخت مسکن
تین نیوز

مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می تواند زمینه های ساخت مسکن را متحول کند.

ارسلان مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می تواند زمینه های ساخت مسکن را متحول کند گفت: در دولت سیزدهم ۴۸ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها تامین شد و این جدای از زمین های شهرک ها و روستاها است. این در حالی است که تمام مسکن مهری که ساخته شده بود ۵۹۰ هزار واحد بود و حدود ۸ هزار هکتار زمین تامین شده بود.

مالکی ادامه داد: قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه ای جدی وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود.

وی گفت: در نهضت ملی مسکن بالغ بر ۲.۶ میلیون واحد مسکن در حال اجرا و یا تکمیل شده داریم و ۵۶۰ هزار واحد نیز تحویل شده است که کار بسیار بزرگی بود و اگر پیچیدگی تامین زمین نبود می توانستیم، آمار بالاتری را ارائه دهیم.

وی در خصوص تامین زمین برای پروژه های مسکن نیز توضیح داد: با این وجود دولت سیزدهم به رغم پیچیدگی های بسیار از تمام ظرفیت ها برای تأمین زمین و ساخت مسکن استفاده کرد و اگر مجموع همه زمین های تخصیص یافته و ظرفیت بالفعل در اراضی شناسایی شده را در نظر بگیریم، می توان بیش از ۳ میلیون واحد مسکن ایجاد کرد که این حاصل اراده وزارت راه و شهرسازی است.

مدیر عامل سامزان ملی زمین و مسکن ادامه داد: اعتبار دولتی برای تأمین زمین تخصیص داده نشده است اما منابع مورد نیاز از محل مولدسازی و منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی تخصیص داده شد.

مالکی افزود: بیش از ۵۰ همت شناسایی منابع اتفاق افتاد که بالغ بر ۳۰ همت مولدسازی صورت گرفت و به شکل نقدی و غیر نقدی به پروژه ها تخصیص داده شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.