بازدید سایت : ۲۲۵۶۷

برگزاری ۱۲۹ نشست تخصصی در حوزه بازآفرینی شهری با رویکرد تمرکززدایی

۹ نشست تخصصی در حوزه بازآفرینی شهری در دولت سیزدهم با رویکرد تمرکز زدایی برگزار شد.

برگزاری ۱۲۹ نشست تخصصی در حوزه بازآفرینی شهری با رویکرد تمرکززدایی
تین نیوز

مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران در گزارشی به بیان عملکرد این شرکت در برگزاری نشست ها و دوره های تخصصی پرداخت و گفت: ۱۲۹ نشست تخصصی در حوزه بازآفرینی شهری در دولت سیزدهم با رویکرد تمرکز زدایی برگزار شد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل ​​​​​​از شرکت بازآفرینی شهری ایران، سعید اسدی محجوب مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران در گزارشی به بیان عملکرد این شرکت در برگزاری نشست ها و دوره های تخصصی پرداخت.

اسدی محجوب با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای شرکت بازآفرینی شهری ایران در دولت سیزدهم برگزاری نشست های تخصصی و دوره های آموزشی در راستای ارتقای توانمندسازی اقتصادی، ظرفیت سازی اجتماعی و نهادی در بافت های ناکارآمد شهری و آگاه سازی مدیران شهری و ساکنان بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری بود، گفت: این شرکت در سال های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ نشست های متعددی در حوزه بازآفرینی شهری با جامعه علمی، دانشگاهی و مدیریتی کشور برگزار کرده است. در این دوره پنج نشست تخصصی در سطح ستادی، ۴۰ نشست تخصصی در استان ها و ۸۴ نشست تخصصی توسط دبیرخانه های انتقال تجارب بازآفرینی شهری با حضور اندیشمندان و جامعه علمی برگزار شد.

وی با بیان این که افزایش سطح دانش ذی نفعان و ذی مدخلان شهری و همچنین گسترش، ترویج و انتقال تجارب و ایجاد هم افزایی در سطح ملی، استانی و ستادی از جمله اهداف مهم جهت برگزاری نشست ها به شمار می آید، به بیان جزییات بیشتری پرداخت و تصریح کرد: نشست های برگزار شده توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران شامل موضوعاتی حول محور سیاست های نوسازی مسکن با رویکرد محله ای، تامین مسکن در بافت های فرسوده، جلوگیری از گسترش سکونتگاه های غیررسمی و نوآوری در بازآفرینی محلات شهری با حضور اساتید دانشگاه و فرهیختگان بوده است.

وی در ادامه به نشست های برگزار شده توسط ادارات کل راه و شهرسازی استان ها اشاره کرد و گفت: ادارات راه و شهرسازی استان ها نیز دوره های آموزشی با سرفصل های مختلفی از قبیل تجارب شرکت های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا، استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی، خیران، داوطلبان و فعالان محلی در محرومیت زدایی و ارتقای محلات هدف، برنامه ریزی راهبردی شهری و بازآفرینی بافت های ناکارآمد درون شهری، توسعه جامعه محلی از ایده تا اجرا برگزار کرده اند.

اسدی ادامه داد: از عمده موضوعات ارایه شده در سلسله نشست ها توسط دبیرخانه های انتقال تجارب بازآفرینی شهری، می توان به سیاست ها و ضوابط بسته های تشویقی شهرسازانه، جایگاه مدیریت شهری در بازآفرینی شهری، تاب آوری در بافت های ناکارآمد شهری، تجارب بازآفرینی مراکز تاریخی، جایگاه مسکن در بازآفرینی شهری، نقش بازآفرینی در کالبد و فضای بافت تاریخی شهر، چالش های تهیه طرح های بازآفرینی شهری، نوآوری اجتماعی در حل مسایل شهری، تجارب بازآفرینی در انواع بافت ها و تجربیات دفاتر توسعه گری اشاره کرد.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، شرکت بازآفرینی در این دوره تلاش بر این داشت؛ برگزاری سلسله نشست ها را به دبیرخانه های انتقال تجارب بازآفرینی شهری ذیل شورای سیاست گذاری و به دبیری شرکت بازآفرینی شهری ایران تفویض کند. در این راستا دبیرخانه های انتقال تجارب بازآفرینی شهری نیز اقدام به برگزاری سلسله نشست های تخصصی کردند که از جمله می توان به دبیرخانه منطقه ۲ کشور با محوریت سازمان نوسازی شهر اصفهان و دبیرخانه منطقه ۴ با محوریت سازمان نوسازی شهر قزوین اشاره کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.