◄ واگذاری موتورسیکلت الکتریکی به پیکهای موتوری
حسین شهیدزاده، سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به آلایندگی بالای موتورسیکلتها در شهر تهران گفت: مشکلات درزمینهٔ موتورسیکلت بسیار زیاد است و متولیان ترافیک باید کارهایی برای رفع این مشکلات انجام دهند.
حسین شهیدزاده، سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به آلایندگی بالای موتورسیکلتها در شهر تهران گفت: مشکلات درزمینهٔ موتورسیکلت بسیار زیاد است و متولیان ترافیک باید کارهایی برای رفع این مشکلات انجام دهند.
بهگزارش تیننیوز به نقل از ایسنا شهیدزاده گفت: درحالحاضر دوربینهای پلاکخوان، پلاک جلو را میخوانند و این درحالی است که موتورسیکلتها پلاک جلو ندارند، به همین دلیل اعمال قانون معاینه فنی روی موتورسیکلتها بهصورت اتوماتیک دشوار است.
او با اشاره به اهمیت شناسایی هویت موتورسیکلت و صاحبش گفت: ممکن است بسیاری از موتورها به نام راکب نباشد درنتیجه حتی اگر برای پلاک موتورسیکلتی جریمهای صادر شود ممکن است راکب اصلاً متوجه جریمه نشود چون آدرسی بهمنظور ارسال برگه جریمه برای او ندارند.
سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به ممنوعیت تولید موتورسیکلتهای کاربراتوری اظهارکرد: طی چند سال اخیر موضوع جایگزینی موتورسیکلتهای تهران با موتورهای برقی را دنبال میکردیم که بهدلیل افزایش قیمتها و وارداتی بودن آنها به مشکل برخوردیم. درحالحاضر هدف ما جایگزینی موتورهای پیک کاربراتوری با موتوربرقی است چون «پیکهای موتوری» پیمایش بالایی دارند و آلودگی زیادی تولید میکنند.
او گفت: موتورسیکلتهای پیک پیمایش بسیار بالایی دارند و باید از توان کافی برخوردار باشند. قیمت موتورسیکلتهای برقی درحالحاضر حدود ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان است و فعلاً شاید نتوانیم تمام موتورسیکلتها را با موتورهای برقی جایگزین کنیم بنابراین تمرکز خود را بر موتورهای پیک گذاشتهایم.
شهیدزاده در پایان با اشاره به دو آلاینده ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ و ۱۰ میکرون در تهران اظهارکرد: طی سال گذشته غلظت متوسط ذرات معلق کوچکتر از ۱۰ میکرون از ابتدای پاییز تا ۲۷ آذر ۹۸.۱ بود. طی امسال این عدد به ۶۷.۱ رسید و حدود ۳۲ درصد کاهشیافت. غلظت متوسط ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرون نیز طی سال گذشته ۳۶.۰۶ بود که امسال با کاهش حدود ۲۶ درصدی به ۲۶.۸ درصد رسید.