◄ جواب سربالای دولت به محیطزیست
از ۱۱۰ هزار خودروی مراجعهکننده به مراکز معاینهفنی که کمتر از ۴ سال از تولید آنها گذشته است تنها ۳۸ درصد توانستهاند از تست آلایندگی با موفقیت عبور کنند. نواب حسینیمنش، مدیرعامل ستاد معاینهفنی شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: کاتالیست که حداقل باید سه سال گارانتی داشته باشد استاندارد ملی ندارد و تولیدکنندگان نیز هر چه دلشان میخواهد بهعنوان کاتالیست بر روی خودرو نصب میکنند
از ۱۱۰ هزار خودروی مراجعهکننده به مراکز معاینهفنی که کمتر از ۴ سال از تولید آنها گذشته است تنها ۳۸ درصد توانستهاند از تست آلایندگی با موفقیت عبور کنند. نواب حسینیمنش، مدیرعامل ستاد معاینهفنی شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: کاتالیست که حداقل باید سه سال گارانتی داشته باشد استاندارد ملی ندارد و تولیدکنندگان نیز هر چه دلشان میخواهد بهعنوان کاتالیست بر روی خودرو نصب میکنند
به گزارش تیننیوز به نقل از ایسنا، حسینیمنش بابیان اینکه در پی اجرای طرحترافیک جدید بسیاری از خودروهایی که مشمول معاینهفنی نبودند به مراکز معاینهفنی مراجعه کردند، گفت: رانندگان این خودروها برای آنکه بتوانند از تخفیف ۲۰ درصدی معاینهفنی برتر طرحترافیک جدید استفاده کنند برای دریافت معاینهفنی برتر به مراکز معاینهفنی مراجعه کردند.
او بابیان اینکه سازمان محیطزیست در مورد وضعیت نامطلوب کاتالیستها به وزارت صنعت، معدن و تجارت نامه نوشته و مدارک خود را ارسال کرده است، گفت: متأسفانه جواب سربالا شنیدهشده است و خودروسازان نسبت به رفع این عیب اقدامی انجام ندادهاند.
حسینیمنش بابیان اینکه شهروندان باید هشیار باشند، گفت: حالا که خودروساز توجهی به آلایندگی قطعات تولیدی خود ندارد بهتر است که شهروندان تا زمانی که گارانتی کاتالیست آنها به پایان نرسیده است بهصورت داوطلبانه به مراکز معاینهفنی مراجعه کنند تا اگر در تستهای معاینهفنی مشخص شد که کاتالیست دارای عیوبی است تا زمانی که گارانتی آن به پایان نرسیده است خودروساز براساس قانون نسبت به تعمیر یا تعویض قطعه اقدام کند؛ در غیر این صورت شهروندان میبایست ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان بابت خرید کاتالیست از جیبشان هزینه کنند.