بازدید سایت : ۹۰۰۶۷

تشدید نظارت ها بر اجرای کامل قوانین مناطق آزاد

باید از ظرفیت های مناطق آزاد به صورت کامل استفاده کرد و در این زمینه باید قوانین از طریق نظارت مجلس اجرایی شود.

تشدید نظارت ها بر اجرای کامل قوانین مناطق آزاد
تین نیوز |

هیات مدیره شورای هماهنگی و همکاری فعالین اقتصادی مناطق آزاد کشور گفت: باید از ظرفیت های مناطق آزاد به صورت کامل استفاده کرد و در این زمینه باید قوانین از طریق نظارت مجلس اجرایی شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رحمان سادات نجفی رییس هیات مدیره شورای هماهنگی و همکاری فعالین اقتصادی مناطق آزاد کشور با بیان اینکه مناطق آزاد یکی از پروژه های مهم در کشور  به شمار می رود و حدود سه دهه از نسل اول مناطق آزاد در کشور می گذرد گفت:   ما می توانیم این مناطق را با شهر ها و جزایر همجوار مقایسه کنیم که چه میزان پیشرفت آنها اجرایی شده است.

نجفی ادامه داد: قانون چگونگی اداره مناطق آزاد بخش کوچکی از ظرفیت ها به اجرا درآورده  و سازمان مناطق آزاد درخواست دارد که این قانون به صورت کامل به اجرا  در آید و مجلس شورای اسلامی هم بر آن نظارت داشته باشد.

وی بیان کرد: این قانون توسط مجلس تصویب شده بنابراین باید نظارت بر آن صورت و تشدید شود که به درستی اجرا شود چراکه در حال حاضر این قانون  نیمه تمام اجرا می شود.

وی با بیان اینکه کشور در شرایط حساسی قرار گرفته و ما در شرایط ناترازی های بزرگی هستیم و باید برای این کار ها لازم است قانون درست اجرا شود گفت: بانک مرکزی گمرک و سازمان امور مالیاتی زیر مجموعه وزارت خانه هستند. شاخص ترین معافیت ها معافیت های مالی گمرکی و بانکی است بنابراین عدم اجرای کامل این قانون با این معافیت ها در تضاد است.

او اظهار کرد: وزارت اقتصاد هم به طور قطع تعارض منافع هم با این موضوعات دارد و ما مجبوریم سرمایه گذار خارجی جذب کنیم و از سوی دیگر  سرمایه گذاری های داخلی را حفظ کنیم چراکه تاکنون اقدامات بزرگی را انجام داده اند. کار های بزرگی انجام دادند.

رییس هیات مدیره شورای هماهنگی و همکاری فعالین اقتصادی مناطق آزاد کشور توضیح داد: سرمایه گذاری های بسیار بزرگی اتفاق افتاده و ما باید از آنها صیانت کنیم. ما باید اجازه دهیم حداقل پنج سال قوانین مناطق آزاد به درستی و کامل به اجرا شود  و مجلس هم نظارت داشته باشد و بعد راندمان مناطق آزاد را بررسی کنیم.

وی یادآور شد: در صورتی که  بخواهیم کالایی را تولید کنیم که  ارزش صادرات داشته باشد باید اجرای آن به روز شده و خریدار هم داشته باشد و در این شرایط بهترین نقطه مناطق آزاد است که باید تکنولوژی را ایجاد کرده و صنعتی را پرورش دهد که استعداد های لازم برای آن وجود داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.