◄ شرایط جدید برگزاری مزایده انتخاب اپراتور بندر انزلی
تین نیوز | شرایط برگزاری مجدد مزایده انتخاب اپراتور بندر انزلی در حالی اعلام شده که به اعتقاد کارشناسان، سختگیری زیادی در این شرایط اعمال شده است.
به گزارش تین نیوز، فراخوان برگزاری مجدد مزایده انتخاب اپراتورهای بندر انزلی، از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان منتشر شد.
این مزایده، در سال گذشته نیز برگزار شد، اما به صلاحدید سازمان بنادر و دریانوردی، نتایج آن، ابطال شد.
در همان زمان، مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان، علت این ابطال را «صرفه و صلاح سازمان بنادر و دريانوردی و بر اساس تشخيص سازمان های نظارتی» عنوان کرد. به گفته وی، «پس از انجام بررسی ها توسط مسئولان و کارشناسان سازمان بنادر، این مزایده فاقد صلاحیت تشخیص داده و سپس ابطال شد.»
مسئولان معتقدن بودند برخی از اسنادی که شرکت های برنده مزایده ارائه داده بودند، نواقصی داشت که با برنده اعلام شدن آنها ممکن بود اشکالات و چالش هایی را به دنبال داشته باشد و به همین دلیل، مسئولان به این نتیجه رسیدند که در این باره تجدیدنظر کنند تا مزایده با شرایط بهتر و مناسب تری برگزار شود.
اکنون در حالی فراخوان مزایده جدید منتشر شده است که به اعتقاد کارشناسان بندری، سختگیری قابل ملاحظه ای در شرایط ورود به این مزایده اعمال شده که از جمله می توان به لزوم ارائه ضمانتنامه های بانکی با مبالغ بالا اشاره کرد.
متن شرایط برگزاری مجدد مزایده بندر انزلی به شرح زیر است:
اسناد و الزامات و مدارک ارزیابی کیفی مزایده شماره 1/92
الف) پاکت شماره 1
- مشخصات شرکت کننده در مزایده (مطابق فرم شماره 1)
- رونوشت مصدق اساسنامه شرکت
- کد اقتصادی و کد ملی شرکت
- گواهی امضای صاحبان امضاء مجاز (از دفتر اسناد رسمی)
- تصویر مصدق صفحه اول شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء مجاز
- آخرین آگهی تغییرات شرکت در روزنامه رسمی متضمن اعلام اعضای هیات مدیره ، مدیرعامل و صاحبان امضاء مجاز و نیز تغییر نام شرکت
- تغییرات اسنادی شرکت شامل اساسنامه، سهامداران ، اعضاء هیات مدیره در 10 (ده) سال گذشته (در صورتی که تاسیس شرکت کمتر از 10 سال باشد از زمان تاسیس) باید ارائه گردد.
- ارائه مستندات مربوط به شرایط مذکور در بند 11 آگهی مزایده
- ارائه مجوز تخلیه و بارگیری
- داشتن گردش مالی یا گواهی اعتبار به میزان سی میلیارد ریال
- ارائه ضمانتنامه بانکی به مبلغ 5 میلیارد ریال
- ارائه سابقه فعالیت تخلیه و بارگیری یا داشتن قرارداد جاری با بنادر کشور در زمینه تخلیه و بارگیری
- مشارکت نامه تنظیم شده در دفاتر اسناد رسمی برای شرکتهایی که در غالب مشارکت شرکت می کنند.
ب ) پاکت شماره 2 باید محتوی اسناد و مدارک زیر باشد:
A اسناد و مدارک مربوط به شاخص های ارزیابی کیفی به تفکیک و بطور مرتب
الف: توان مدیریت و برنامه ریزی
1- کفایت کارکنان کلیدی
- داشتن سابقه فعالیت مدیرعامل و اعضاء هیات مدیره (حداکثر 3 نفر)در زمینه عملیات و خدمات بندری (حداکثر 5 سال سابقه کار و به ازای هر سال 4 امتیاز.
- مدرک تحصیلی اعضای هیت مدیره (حداکثر 3 نفر)
2- ارائه گواهینامه سیستم های مدیریتی HSE ، IMS، ISO 9001 – 14001 – 18001 و یا سایر گواهینامه ها
B توان مالی
1- میانگین گردش مالی شرکت در 5 سال گذشته با ارائه اصل تاییدیه بانک یا اصل پرینت از حساب با مهر بانک (به ازای هر 500 میلیون ریال 2/0 امتیاز)
2- ارائه اصل گواهی اعتبار از سوی بانک یا موسسات مالی و اعتباری معتبر ( به ازای هر 500 میلیون ریال 3/0 امتیاز)
3- دارایی های ثابت (تجهیزات، ملک و ...) (به ازای هر 500 میلیون ریال 5/0 امتیاز)
C سابقه کار
1- ارائه سابقه کار در انجام عملیات تخلیه و بارگیری کالای غیر نفتی (جنرال کارگو و یا کانتینری)
2- در صورت فعالیت تخلیه و بارگیری بیش از 500 هزار تن به ازای هر 50 هزار تن مازاد 14 امتیاز
D توان تجهیزاتی
ارائه مستندات مالکیت یا اجاره نامه مربوط به تامین تجهیزات جدول پیوست :
- دارا بودن مالکیت تجهیزات با ارائه تصوبر مصدق اسناد مالکیت حداکثر 100 امتیاز
- دارا بودن اجاره نامه باری تامین تجهیزات با ارائه مصدق اسناد مالکیت موجر حداکثر 50 امتیاز
E حسن انجام کار
ارائه فرم رضایتمندی کار فرمایان قبلی در خصوص اجرای قراردادهای مرتبط با تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی (موجود در فرم های مزایده)
F صورتهای مالی حسابرسی شده مربوط به سال منتهی به پایان 1391 ( توجه به توضیح 1 و صفحه شماره 4 فراخوان)