بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

◄ پروژه ریلی یا چاه بلع بودجه؟/ ساخت کدام مسیر ریلی در فارس توجیه دارد؟

منطق عمران و منطق اقتصاد حکم می کند که بودجه و امکانات در مهم ترین پروژه این منطقه یعنی ریل شیراز بوشهر متمرکز شود تا بخشی دیگر از کریدور شمال جنوب تکمیل شده و ریل به سواحل بوشهر یعنی پایتخت انرژی کشور برسد

پروژه ریلی یا چاه بلع بودجه؟/ ساخت کدام مسیر ریلی در فارس توجیه دارد؟
تین نیوز

در حالی که ساخت ساخت چهار مسیر ریلی در استان فارس از جمله اتصال جهرم به شبکه ریلی،  ساخت راه آهن شیراز بوشهر، راه آهن شیراز گلگهر، راه آهن شیراز اهواز وعده داده اند برخی کارشناسان ریلی می گویند پخش کردن بودجه ناچیز بین چهار ابر پروژه ریلی , معنی و خروجی جز تولید چهار پروژه ربع قرنی  دیگر ندارد.

به گزارش تین نیوز، از نظر کارشناسان حمل و نقل ریلی، منطق عمران و منطق اقتصاد حکم می کند که بودجه و امکانات در مهم ترین پروژه این منطقه یعنی ریل شیراز بوشهر متمرکز شود تا بخشی دیگر از کریدور شمال جنوب تکمیل شده و ریل به سواحل بوشهر یعنی پایتخت انرژی کشور برسد تنها در این صورت است که این احتمال وجود خواهد داشت که تا 1410 ریل به بوشهر برسد.

به اعتقاد کارشناسان ریلی، برنامه دولتمردان برای ساخت چهار مسیر ریلی در استان فارس بدین معنی است که بوشهری ها، جهرمی ها و به سمت گل گهر و به سمت اهواز تا 1420 هم رنگ قطار را نخواهند دید چرا که فقط  ساخت خط ریلی شیراز بوشهر حداقل 25 همت بودجه لازم دارد بنابراین چنین رویکردی  تبلیغاتی، سیاسی و حزبی است.

از نظر کارشناسان همچنین وجود تعداد زیادی پروژه ریلی مهم با پیشرفت های بالای 50 درصد در کشور از جمله اردبیل میانه ، کرمانشاه اسلام آباد غرب خسروی ، رشت کاسپین، اصفهان شهرکرد، بیرجند یونسی و ... که  به علت  عدم تامین بودجه لازم، هر ساله عقب می افتند و هر سال با تورم جدید به منابع مالی بیشتری برای تکمیل نیاز پیدا می کنند که می شوند چاه بلع بودجه، با شروع ابر پروژه های چندین همتی بعدی به هیچ وجه همخوانی ندارد و این پرسش را ایجاد می کند که چرا پروژه های جدید خلق  شده و چرا منابع متمرکز روی  یک پروژه متمرکز نمی شود تا آن پروژه در زمان تعیین شده تمام شود؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد فراهانی

    هر روز که میگذره ابعاد و اندازه اختلاس ۳ هزار میلیاردی برای من یکی قابل درک تر میشه. الان بعد ۱۳ سال با این همه تورم میشه حدس زد که با اون مبلغ میشد کلی مسیر ریلی ساخت که تازه الان پولش رو هم نداریم و هر سال باید با تورم جدید مبالغ رو بروز کنیم.

  • احمد

    سلام دقیقا نظر کارشناسی ودرستی هست،متاسفانه بخشی از این معضل مربوط به تعدادی نمایندگان مجلس در فارس هست که بانگاه بخشی وپوپولیستی،بیشتر بدنبال رای آوری و تثبیت جایگاه خود در مجلس هستند،،سالیان،سال است که پروژه راه آهن بوشهر به شیراز که می تواند نقش بی بدیل در اقتصاد،بوشهر وفارس و اقتصاد کلان کشور بویژه ترانزیت داشته باشد،دستخوش بازی های سیاسی افرادی هست که به قرآن سوگند خورده اند حافظ حقوق تمام ملت باشند،در این میان رسانه های غیر سیاسی می توانند،این قماش افراد را تحت فشار افکار عمومی قرارداده تا بلکه از خواب غفلت بیدار شوند

  • سعیدی

    در اردبیل واذر بایجان این همه خطوط ریلی تامین بودجه میشود و انجام میشود در استان فارس بودجه اختصاص داده نمیشود بندر بوشهر به آبهای آزاد دسترسی دارد و مهم‌ترین سربندر مهم ایران شیراز وزاگرس دارای امنیت و ثبات است چرا وچرا