◄ 66 مشکل لجستیکی وجود دارد/ هر کریدور یک مدیر خواهد داشت
معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی به تشریح اقدامات وزارت راه و شهرسازی در راستای بهبود وضعیت لجستیک در ۵ گام پرداخت و گفت: در حال حاضر آییننامه مربوط به مراکز لجستیک در حال بازنگری است و امیدواریم به تصویب برسد.
معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی به تشریح اقدامات وزارت راه و شهرسازی در راستای بهبود وضعیت لجستیک در ۵ گام پرداخت و گفت: در حال حاضر آییننامه مربوط به مراکز لجستیک در حال بازنگری است و امیدواریم به تصویب برسد.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، مهرداد تقیزاده معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی در همایشی حملونقلی که در مرکز همایشهای بینالمللی صداوسیما در حال برگزاری است، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای بهبود وضعیت لجستیک اظهار کرد: پس از تشکیل معاونت حملونقل در وزارت راه و شهرسازی بلافاصله کارگروه لجستیک با حضور بخش دولتی و خصوصی و انجمن لجستیک تشکیل و جلسات آن هر دو ماه یکبار برگزار شد.
او ادامه داد: در گام دوم شمای کلی از ترانزیت کشور و منطقه ترسیم و ابهامات شناسایی و طرح تهیه شده در حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان و کمیسیون عمران مجلس ارائه شد تا همه دست اندرکاران متوجه شوند باید برای بهبود شرایط دست به دست هم دهند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پس از ارائه طرح مکانیابی مراکز لجستیکی آغاز شد که امروز شاهد پیشرفت هایی در این زمینه هستیم.
تقیزاده گفت: در گام آخر مشوقهای سرمایهگذاری تهیه شد که پس از تایید وزیر راه و شهرسازی اعلام میشود.
معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۶۶ مشکل در بخش لجستیک وجود دارد گفت: مشکلات مربوط به دولت و بخش خصوصی و قوانین و مقررات شناسایی شد و سپس به رفع آنها اقدام گردید.
او تصریح کرد: خوشبختانه بخشی از این مشکلات برطرف شده است و میتوانیم مسیر را ادامه دهیم و در حال حاضر آییننامه مربوط به مراکز لجستیک در حال بازنگری است و امیدواریم به تصویب برسد. معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: مکانیابی مراکز لجستیکی از طریق مدل ریاضی در حال بررسی است.
تقیزاده با اشاره به انتخاب مدیر برای هر یک از کریدورهای عبوری از ایران تاکید کرد: برای هر یک از کریدورها باید یک مدیر کریدور انتخاب شود که اولین مدیرکل برای کریدور شمال-جنوب انتخاب شد و به زودی مدیرکلهای کریدورهای ترکیه-ایران-قطر و جاده ابریشم نیز انتخاب خواهند شد.
او تصریح کرد: مدیران کریدور نباید هیچ شغلی دیگری داشته باشند و بیلان کاری آنها با عملکرد کریدور مشخص خواهد شد.
رئیس شورای سیاستگذاری این همایش به پتانسیل های موجود در شورای عالی هماهنگی ترابری اشاره کرد و گفت: دستاندرکاران حوزه حملونقل و لجستیک باید در نظر داشته باشند که ظرفیت مطرح شدن مشکلات در شورای عالی هماهنگی ترابری وجود دارد.