بازدید سایت : ۶۸۵۵۵

◄ برگزاری همایش توسعه و کارآمدی برای نکوداشت احمد خرم چهره ماندگار حوزه عمران و حمل و نقل و مهندسی؛ فردا

همایش توسعه و کارآمدی با هدف نکوداشت احمد خرم چهره ماندگار حوزه عمران و حمل و نقل و مهندسی و وزیر اسبق راه و ترابری فردا برگزار می شود.

 برگزاری همایش توسعه و کارآمدی برای نکوداشت احمد خرم چهره ماندگار حوزه عمران و حمل و نقل و مهندسی؛ فردا
تین نیوز |

 همایش توسعه و کارآمدی با هدف نکوداشت احمد خرم چهره ماندگار حوزه عمران و حمل و نقل و مهندسی و وزیر اسبق راه و ترابری فردا برگزار می شود.

به گزارش تین نیوز، زمان برگزاری این همایش ساعت 15 روز یست و چهارم بهمن ماه و مکان  برگزاری سالن مرکز همایش های بین المللی کتابخانه ملی ایران لست.

همچنین پارکینگ اختصاصی داخل مجموعه کتابخانه ملی با ظرفیت 400 واحد هماهنگ شده است.

احمد خرم متولد ۱۳۲۸ فارغ التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تبریز است.

بیشتر بخوانید: 

بزرگداشت احمد خرم؛ چهره ماندگار حوزه عمران و حمل و نقل و مهندسی

به گزارش تین نیوز، بر اساس اطلاعاتی که وب سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان در مورد خرم منتشر کرده، سوابق تحصیلی و فعالیت شغلی و حرفه ای به شرح زیر است: 

  • کارشناسی عمران- دانشگاه تبریز (1358)

سوابق شغلی و حرفه ای:

  • عضو کمیته انقلاب اسلامی از سال 1357 تا 1358.
  • عضو شورای فرماندهی سپاه پاسداران آذربایجان شرقی از از سال 1358 تا 1359.
  • دبیر شورای ستاد انقلاب فرهنگی و عضو شورای عالی نظارت بر دانشگاه­ ها از سال 1359 تا 1363.
  • عضو شورایعالی نظارت و ارزیابی دانشگاه­ های کشور از سال 1359 تا 1363.
  • معاون عمرانی و معاون برنامه ریزی استانداری هرمزگان و معاون سیاسی استانداری بوشهر ازسال 1364 تا 1365.
  • استاندار هرمزگان از سال 1366 تا 1371.
  • استاندار همدان از سال 1371 تا 1376.
  • استاندارخوزستان از سال 1376 تا 1377.
  • معاون امور عمرانی وزارت کشور از سال 1377 تا 1380.
  • وزیر راه و ترابری از سال 1380 تا 1383.
  • مشاور رئیس جمهور از سال 1383 تا 1384 (تا قبل از بازنشستگی).
  • فعالیت در بخش خصوصی از سال 1384 تا 1399:
  • رئیس هیأت مدیره شرکت پاسارگاد سبک سازه، فعال در تولید قطعات بتن سبک و ساختمان سازی.
  • مدیر عامل و رئیس ه‍یئت مدیره شرکت کیمیا آفرینان پاسارگاد فعال در زمینه راه و ساختمان.
  • رئیس ه‍یئت مدیره شرکت سامان گزار، فعال در زمینه ساختمان.
  • عضو ه‍یئت مدیره منطقه آزاد چابهار.
  • رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولید کنندگان و فن آوران ساختمانی.
  • رئیس هیئت مدیره و عضو ه‍یئت مدیره شرکت توسعه شهرسازی ایرانیان.
  • رئیس ه‍یئت مدیره و رئیس انجمن انبوه سازان مسکن تهران.
  • نایب رئیس ه‍یئت اجرایی در شورای هماهنگی تشکل های مهندسی.
  • عضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور، دوره هفتم.
  • هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، دوره هفتم و هشتم.
  • رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران درسال 1397.
  • رئیس سازمان و عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور دوره هشتم.

برخی از همکاران، همرزمان، دوستان و آشنایان احمد خرم، به ذکر خاطراتی از ایشان پرداخته اند که در ادامه می خوانید:

محمد جعفر صرامی: سال ۱۳۸۰ که بنده در مسئولیت فرمانداری شهرستان اهواز انجام وظیفه می‌نمودنم، برنامه های اثر بخشی در توسعه و عمران شهرستان و استان در دستور کار وجود داشت.طی این فرایند و در نشست ها و مذاکرات گوناگون با صاحب نظران و متخصصان به گزارشاتی بر می خوردیم که بعضاً طرح ها و برنامه های اثر بخشی در دوره های گذشته شروع شده بود، اما به دلایل گوناگون و از جمله پایین بودن طول عمر دوره مدیریتی متوقف و یا به اتمام نرسیده بود.

اهواز به دلیل موقعیت جغرافیایی در بیش از نیمی از سال با اقلیمی سخت و جانکاه روبرو است و مانندبیشتر شهرهای ایران که معمولا صاحب ییلاقات نزدیک به شهر هستند و اماکن و تفرجگاه ها که آرامش خاطر ساکنان را فراهم می‌ساخت، از این امکان محروم بود.

مطلع شدم جناب آقای مهندس خرم در زمان مسئولیت استانداری خوزستان، یکی از اولویت هایشان پاسخگویی به این نیاز بوده است و برای اهواز، دزفول، ایذه و... طرح های مهمی را مطرح و برنامه ریزی نمودند.

اما این طرح ها با یک ویژگی منحصر به فرد بسمت اجرا هدایت می شد و این ویژگی ها عبارت بود از :حداقل هزینه و حداقل زمان تحقق.

عدم انتظار برای تهیه و مطالعات چندین ساله و بهره گیری از ایده های جمعی در مقیاس ملی از طریق فراخوان ها و مسابقات طراحی و با حضور و بازدیدهای مستمر از پروژه ها، طرح ها را به روز رسانی می کردند و همه عوامل اجرایی را از حضور خود غافلگیر می‌نمودند.خوزستانی ها می گفتند مدت تصدی ایشان در استان کم بود و خوزستان از نعمت حضور ایشان کم بهره ماند.یکی از جملات کلیدی ایشان به مدیران استانت سبیحات اجرایی بوده است. 

۳۳ بار بگویید گمبوعه ،گمبوعه (پارک جنگلی)

و ۳۳ بار بگویید امامزاده عبدالله (تفرجگاه) 

... و همینطور بقیه پروژه ها را ذکر پروژه بگویید و همچنین نقل قول از مدیران و اهالی خوزستان در خصوص تلاوت قرآن با صوت در صبحگاه و شب ها در ابتدا و انتهای فعالیت روزانه نیز از خاطرات شیرین دیگری است که از مهندس خرم در اذهان باقیمانده است.سلامتی ایشان و همه خدمتگزاران صدیق را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

مسعود سلطانی فر:  مهندس احمد خرم یکی از مدیران زحمتکش و پرتلاش و تاثیرگذار در روند توسعه کشور است. من افتخار این را داشتم که حدود 38 سال با ایشان آشنایی  و حدود سه سال و اندی هم در دو استانداری هرمزگان و همدان به عنوان معاون سیاسی امنیتی در کنار وی بودم و تجربیات بسیار زیادی از دوره همکاری و رفاقت و دوستی با آقای مهندس خرم دارم. صداقت، سلامت، شجاعت، تدابیر مدیریتی و دید کارشناسی ایشان در امور مختلف همیشه زبانزد بوده و تاثیرات این صداقت و سلامت و شجاعت و در حقیقت تدابیر مدیریتی در گوشه و کنار کشور آثارش وجود دارد. قطعا مناطق محروم استان هرمزگان مثل بشاگرد، جاسک، بستک، پارسیان، حاجی آباد و همه مناطق روستایی ان استان که انصافا در سال هایی که ما آنجا بودیم در دهه اول انقلاب  و در مناطق محروم آنجا به شدت  مردمش در رنج بودند از نبود امکانات و بی عدالتی در توزیع امکانات که به جا مانده از رژیم سابق بود و همچنین مناطق محروم استان های همدان و خوزستان و استان هایی که بعدا آقای مهندس خرم آنجا مسئولیت داشتند و همچنین بخش راه و ترابری در کل کشور در دوره وزارت ایشان یادگارهای خوشی از دوره خدمتگزاری را ثبت کرده و نقش بسته و به هر حال ما این توفیق را داشتیم که در کنار ایشان تجربیات زیادی در امور اجرایی و توسعه به دست بیاوریم. یکی از مهمترین پروژه هایی که من لازم است اینجا از آن یاد کنم چون در دوره وزارت راه و ترابری مشارالیه ، من استاندار گیلان بودم، بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان گیلان که قبل از دوره تصدی من انجام شده بود بنا به تقاضای مردم، مقام معظم رهبری دستور داده بودندکه یک خط برگشت در کنار جاده قدیم قزوین به رشت احداث بشود که امنیت  تردد آن جاده را افزایش بدهد وقتی که مسئولیت من آغاز شد آمدم بررسی کردم و با آقای خرم مطرح کردیم که به جای اینکه یک خط برگشت احداث بشود یک آزادراه مستقل بین قزوین و رشت ایجاد بکنیم که به هر حال با کش و قوس های فراوان و رفت و آمدها و بررسی های کارشناسی مختلفی که انجام شد قرار شد که یک آزادراه مستقلی بین قزوین و رشت با مشارکت سیستم بانکی کشور مخصوصا بانک تجارت احداث بشود که یکی از مهمترین پروژه هایی که در توسعه و امنیت استان گیلان و امنیت تردد مردم استان گیلان و گردشگران نقش داشت همین پروژه آزادراه بود که آنجا بنیانش گذاشته شد در دوره ای که من مسئولیت داشتم با آقای خرم بیش از 60 درصد آن پروژه اجرا و انجام شده بود و بقیه آن هم در دولت های بعدی تکمیل شد و امروز مردم استان گیلان از این آزادراه استفاده می کنند مسیری که تقریبا هر هفته ما تصادفات وحشتناکی و تلفات انسانی داشتیم و کشته می دادیم دیگر الان در بسیاری از ماه های سال و در آن مسیر هیچ تلفات انسانی نداریم و موجبات رضایت و آسایش مردم را فراهم کرده است. افتتاح فاز اول فرودگاه امام با حواشی مختلفی که داشت در دوره وزارت مهندس خرم اتفاق افتاد و  آن هم یادگار خوشی است از دوره وزارت آقای مهندس خرم که همه در جریان هستیم وخود ایشان هم بارها در خاطراتشان گفتند با حواشی خیلی زیادی همراه بود ولی بالاخره بنیان این بهره برداری گذاشته شد و بعدا این فرودگاه فاز اولش مورد استفاده قرار گرفت که متاسفانه همان مشکلاتی که در بدو افتتاح و بهره برداری وجود داشت باعث شد که مراحل تکمیلیش انجام نشود و امروز کشور با مشکلات فراوانی در این بخش درگیر است. علی ایحال من واقعا لازم می دانم که اینجا مجددا از صداقت و سلامت و تدین و تجربیات خوب مدیریتی و دید کارشناسی آقای مهندس خرم  یاد بکنم که‌ خیلی از دوستان همراه ما و همکار ما، هم دوره ما خاطرات خیلی خوشی از دوران همکاری با ایشان دارند. دوره هایی که ما همکار آقای خرم در هرمزگان بودیم بخشی مربوط به سال های پایانی جنگ تحمیلی هشت ساله بود که ما ابتدا آنجا نقش پشتیبانی جنگ را ایفامی کردیم و بعد وقتی که جنگ بین نفتکش ها آغاز شد کشمکش ها به حیطه و حوزه استانداری هرمزگان و خلیج فارس کشیده شد که ما از جهت پشتیبانی جزایر و همچنین تدابیر دفاعی جزایر مختلف برای نیروهای نظامی که بتوانند کار پدافند را از تمامیت ارضی کشور انجام بدهند اقدامات خیلی خوبی در دوره مسئولیت آقای مهندس خرم در استان هرمزگان به ویژه در جزیره ابوموسی انجام دادیم که آن هم خودش دارای حساسیت خاص  و ارزش ویژه ای بود. در پایان برای این وجود ارزشمند آرزوی صحت و سلامتی می کنم و امیدوارم نسل جدید مدیران کشور بتوانند از تجربیات آقای مهندس خرم و امثال ایشان در جهت رشد و توسعه کشور استفاده بکنند. برای همه دوستانی هم که در این کار زحمت کشیدند آرزوی موفقیت می کنم و امیدوار هستم که این گونه اقدامات و این گونه تلاش ها برای بزرگداشت و نکوداشت مدیران دیگر کشور هم در زمان حیاتشان انجام بشود.                 

محمد حسین مقیمی: مهندس احمد خرم در روزهای نهضت و انقلاب ملت بزرگ ایران به رهبری حضرت امام(ره) در دانشگاه تبریز و در کنار مردم حضوری موثر داشت. با پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به نظرات حضرت امام در فعالیت های اجرائی کشورحضور پیدا کرد و از همان اول به داشتن برنامه و رعایت اصول فنی و مهندسی و مالی و رعایت برنامه زمانبندی و اقتصادی بودن طرح ها پایبند بود و در هزینه ها از بیت المال بسیار محتاط و حساس بود. در اجرای فعالیت ها به اصل عدالت و جلوگیری از تبعیض و بی توجهی به توصیه ها، مدیری مثال زدنی بود.تمام وقت خود را صرف تعالی سازمانی و آموزش همکاران و توسعه سازمان خود می کرد. همیشه با مسئولیت پذیری بالاوباشجاعت وصف ناپذیرمسائل جاری کشور را تحلیل می کرد و خود را موظف به ارتقا و پیشرفت و توسعه کشور دانسته و  امروز هم که از مناسب اجرایی دور هستند با همان علاقه در سمن ها و موسسات خیریه و رسانه ها خود را موظف به انتقال تجربه می داند.

آقای مهندس احمد خرم سال ها در کسوت معاون استاندار، استاندار، معاون وزیر و وزیر، فردی بسیار علاقمند به پیشرفت و توسعه کشور با رعایت قانون و ضوابط بود و اخلاق مسئولیت خود را به انجام رسانیده و در دوره ای که توسط مهندسان کشور به مسئولیت نظام مهندسی کشور انتخاب شد به موضوعات تخصصی و اجرابی مهندسی کشور عنایت ویژه ای داشتند.رفتار حرفه ای و مسئولیت  پذیری و سلامت مالی و اخلاقی و شجاعت در تصمیم گیری ها و عملکرد موثر مهندس احمد خرم برای مدیران جوان و فعال و شجاع و قانونمدار می تواند الگوی بسیار موفقی باشد.از خداوند متعال برای آقای مهندس خرم که علیرغم داشتن کسالت لحظه ای از فعالیت و تلاش دست نکشیده آرزوی صحت و سلامتی و عاقبت بخیری دارم.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.