بازدید سایت : ۳۴۳۶۵
معاون امور دریایی بنادر و دریانوردی بندرلنگه خبر داد:

◄ نجات ۱۴۰ نفر گردشگر سرگردان در جزیره شیدور هرمزگان

معاون امور دریایی اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از نجات ۱۴۰ نفر گردشگر سرگردان در جزیره شیدور استان هرمزگان خبر داد.

 نجات ۱۴۰ نفر گردشگر سرگردان در جزیره شیدور هرمزگان
تین نیوز

معاون امور دریایی بنادرودریانوردی بندرلنگه، گفت: ۱۴۰ نفر گردشگر که جمعه‌شب در تاریخ ۱۶/۹/۹۷ در جزیره شیدور استان هرمزگان به دلیل وقوع رگبار و صاعقه و همچنین وزش تند باد شدید بدون سرپناه در این جزیره سرگردان بودند به مرکز هماهنگی جستجو و نجات (MRCC) اداره بنادرودریانوردی بندرلنگه اعلام اضطرار کردند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومیبنادرودریانوردی بندرلنگه، خداداد پلاشی ادامه داد: به محض دریافت پیام اضطرار به مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بنادرودریانوردی بندرلنگه، بلافاصله واحد دریایی و بندری این بندر به مرکز جستجو و نجات دریایی استان هرمزگان و مدیر بندر لاوان اطلاع‌رسانی کردند و همیاران ناجی بندر مقام به همراه یازده فروند قایق نجات به محل موقعیت سانحه اعزام شدند.

وی در پایان سخنان خود از موفقیت‌آمیز بودن این عملیات و انتقال گردشگران به بندر مقام با همکاری همیاران ناجی خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر، تمامی ۱۴۰ نفر گردشگر در صحت و سلامت کامل به سر می‌برند.

جزیره شیدور یا شتوار یکی از جزایر خالی از سکنه استان هرمزگان با مساحت ۹۸ هکتاری در ۱۷۰ کیلومتری بندرلنگه و پنج کیلومتری جزیره لاوان یکی از ۱۴ جزیره ایرانی در محدوده آب‌های هرمزگان در کشور و به‌عنوان یکی از نقاط بکر و دیدنی هرمزگان بشمار می‌رود.

جزیره شیدور که کوچک‌ترین جزیره ایرانی خلیج‌فارس محسوب می‌شود، مهم‌ترین پناهگاه‌های حیات وحش پرندگان از جمله عقاب دریایی دم سفید، ماهی‌ها و دلفین‌ها در کشور و مهم‌ترین زیستگاه لاک پشت دریایی در سطح جهان است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.