◄ طراحی و نصب ۲۴ عدد ضربه گیر در بندرگاه خمیر
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از طراحی ، ساخت و نصب ۲۴ ضربه گیر در دلفین های فلزی مخصوص پهلوگیری بارج ها و لندینگ کرافت ها در بندرگاه خمیر خبر داد.
![طراحی و نصب ۲۴ عدد ضربه گیر در بندرگاه خمیر](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/82itGztZ5h24/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLGrHtnaJh3lU/%D8%A8%D9%86%D8%AF%D8%B1+%D8%AE%D9%85%DB%8C%D8%B1.jpg)
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از طراحی ، ساخت و نصب ۲۴ ضربه گیر در دلفین های فلزی مخصوص پهلوگیری بارج ها و لندینگ کرافت ها در بندرگاه خمیر خبر داد.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس نژاد افزود : ۲۴ عدد ضربه گیر از نوع چرخشی در دلفین های فلزی مخصوص پهلوگیری بارج ها و لندینگ کرافت ها در راستای قابلیت افزایی و ایمنی افزایی در بندرگاه خمیر نصب شد.
وی ادامه داد : با نصب این ضربه گیرها که برای نخستین بار و در هر 2 ضلع شرقی و غربی بندرگاه خمیر انجام شده، انتظار می رود ایمنی تخلیه و بارگیری در حد مطلوب تامین شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از دیگر ویژگی های این نوع ضربه گیر ها به آسیب ندیدن بدنه شناورها و افزایش میرا کردن ضربه های ناشی از طوفان و موج دریا و برخورد عنوان کرد.
عباس نژاد توضیح داد : ضربه گیر های چرخشی به شکلی عمل می کنند که امکان چسبیدن بدنه شناورها به آنها به حداقل ممکن رسیده و در مواقع مواج بودن دریا احتمال به خطر افتادن شناور هایی که به اسکله های کوچک (دلفین) پهلوگیری کردند، به حداقل ممکن برسد.
«میرا کردن در ادبیات فنی تعمیرات و نگهداری تجهیزات بندری و دریایی به معنای کاهش دادن اثر ضربات، مستهلک کردن کاهش اثر ضربه یا ضربات را کاهش دادن است».