بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

کلنگ عملیات اجرایی بزرگراه بعثت در قشم زمین زده شد

عملیات اجرایی ساخت بزرگترین بزرگراه جنوب کشور در غرب جزیره قشم طی مراسمی امروز پنجشنبه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسوولان سازمان منطقه آزاد آغاز شد.

کلنگ عملیات اجرایی بزرگراه بعثت در قشم زمین زده شد
تین نیوز

عملیات اجرایی ساخت بزرگترین بزرگراه جنوب کشور در غرب جزیره قشم طی مراسمی امروز پنجشنبه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسوولان سازمان منطقه آزاد آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مدیر فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم در حاشیه مراسم کلنگ زنی این طرح عمرانی اظهار کرد: این طرح شامل عملیات خاکی، ابنیه فنی و انجام آسفالت طی مدت سه سال با بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به انجام خواهد رسید.

علیرضا زارع گفت: بزرگترین بزرگراه جنوب کشور از فرودگاه بین المللی قشم تا روستای باسعیدو جزیره قشم به طول ۶۵ کیلومتر است.

در آیین افتتاح این بزرگراه معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، امام جمعه، رییس سازمان منطقه آزاد، رییس شورای اسلامی شهر، شهردار، مردم جامعه محلی، رییس تبلیغات اسلامی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان و رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قشم حضور داشتند.

شهرستان قشم دارای ۵۸۱.۱ کیلومتر راه شامل ۲۷.۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۶۳.۲ کیلومتر راه اصلی، ۶۵.۵ کیلومتر راه فرعی، ۳۰۳.۳ کیلومتر راه روستایی و آسفالته، ۴.۸ کیلومتر راه خاکی و ۱۷ کیلومتر راه شوسه (جاده ای که عملیات زیرسازی آن انجام شده باشد و به جای آسفالت روی آن شن ریخته باشند) است.

طبق تفاهم نامه ۲ جانبه ای بین سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و منطقه آزاد قشم که در تاریخ ۲۷ دی ۱۴۰۲ به امضای طرفین رسید به سازی و تعریض جاده فرودگاه «گوران» (از مسیر «طبل») برای ارتقای مشخصات به راه اصلی به طول ۵۰ کیلومتر، به سازی و تعریض جاده «سوزا» تا «زیرانک» به طول ۶ کیلومتر به منظور ارتقای مشخصات به راه اصلی، به سازی و تعریض جاده «رمچاه» تا «هلر» به طول ۱۰ کیلومتر برای ارتقای مشخصات به بزرگراه و مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در آسفالت یک باند عبور و اجرای شانه خاکی جاده «گوری» تا «کانی» به طول ۹ کیلومتر و عرض ۲ متر از دیگر برنامه های مشترک این ۲ سازمان با هدف تحقق توسعه پایدار در جزیره قشم و ارتقای ایمنی و کیفیت جاده های مواصلاتی سطح جزیره در مدت سه سال است.

مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در آسفالت یک باند عبور جاده «سلخ» تا «لافت»، اجرای لایه های روسازی تا زیر آسفالت و ابنیه فنی توسط منطقه آزاد قشم و اجرای آسفالت توسط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در جاده «گمبرون» تا «باسعیدو» به طول ۱۵ کیلومتر و همچنین تحویل راه های به سازی شده مورد تفاهم نامه در سطح جزیره خارج از محدوده شهری و روستایی با حفظ حریم مصوب راه به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان به عنوان بهره بردار از دیگر موضوعات این تفاهم نامه است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

این شهرستان مرزی شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب های خلیج فارس گسترده شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.