بازدید سایت : ۵۴۲۹۴

◄ طرح احداث دیوار پیرامونی بندر شیو پارسیان 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد/

اشتغال پایدار و رونق صادرات غیرنفتی در این بندر نیازمند توسعه زیرساخت های بندری است

طرح احداث دیوار پیرامونی بندر شیو پارسیان 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد/
تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت : طرح احداث دیوار پیرامونی بندر شیوء در شهرستان پارسیان که با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال اعتبار در حال ساخت است، 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش تین نیوز، مرتضی سالاری روز یکشنبه 14 مرداد اظهار کرد: طرح دیوار پیرامونی بندر شیوء به طول یک هزار و 500 متر با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال با هدف توسعه و تجهیز حوزه دریایی و بندری بنادر غرب استان درحال احداث است.

سالاری ادامه داد: با توجه به ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریامحور از سوی رهبر معظم انقلاب و همچنین سیاست های کلان دولت سیزدهم در این راستا، ظرفیت سازی و ایجاد زیرساخت ها در بنادر کوچک، طرح یادشده با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در راستای توسعه اقتصادی و افزایش ظرفیت های عملیاتی در این بندر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تمامی طرح های عمرانی در این بندر با اتکا بر دانش فنی و بومی کشور، تکیه بر توان داخلی و بهره گیری از تولیدات ملی با هدف افزایش ظرفیت، توسعه و تجهیز حوزه دریایی و بندری بنادر غرب هرمزگان در حال انجام است؛ گفت: بر اساس برنامه زمان بندی، طرح احداث دیوار پیرامونی «بندر شیوء» تا پایان سال 1403 به بهره برداری می رسد.

سالاری افزود: در راستای رضایت ساحل نشینان و دریانوردان بندر شیوء و ارتقا کیفیت خدمات به آن ها 750 متر دیوار پیرامونی و 750 متر فنس کَشی موج شکن های اصلی و فرعی در راستای حفظ و حراست از کالا و همچنین افزایش ضریب امنیتی در این بندر در حال انجام است.

وی افزود: در تلاش هستیم با انجام طرح های عمرانی در راستای تحقق اهداف ترسیم شده و نیز حرکت در مسیر تعامل هرچه بهتر شهر و بندر و همچنین توسعه بندر و رشد اقتصادی منطقه غرب استان، وضعیت موجود در بندر شیوء که شرایط مناسبی دارد را ارتقا داده و توسعه، بهسازی و تجهیز بندر را به گونه ای رقم بزنیم که زمینه رقابت پذیری بنادر غرب استان هرمزگان افزایش پیدا کند.

مدیر بنادر غرب هرمزگان بندر شیوء را کانونی راهبردی در راستای رونق و توسعه شهرستان پارسیان در غرب استان هرمزگان دانست که نیاز است در شرایط کنونی تمامی ارگان ها در  استان با تعامل و کار جهادی مشکلات آن را برطرف کنند.

سالاری اضافه کرد: تجهیز، توسعه و ایجاد زیرساخت های لازم در این بندر، رونق صادرات غیرنفتی و تجارت دریایی با کشورهای منطقه خلیج فارس، ایجاد اشتغال پایدار و همچنین تاثیر قابل توجهی در بهبود شاخص های رفاه و آبادانی در غرب این استان را به دنبال دارد.

گفتنی است؛ بندر شیوء از توابع شهرستان پارسیان در گلوگاه اقتصادی سه استان مرزی هرمزگان، بوشهر و فارس دارای ساختاری تجاری، گردشگری و صیادی است و این بندر دارای کمترین فاصله به بنادر کشور قطر (110 مایل دریایی هر مایل دریایی معادل ۱,۸ کیلومتر) است.

نزدیکی شیو به بندر انرژی بر پارسیان بزرگترین هاب صنایع انرژی بر ایران (50 کیلومتر) بوده که در سال 1390 عملیات اجرایی آن شروع و در سال 1394 مورد بهره برداری قرار گرفت.

بندر شیوء دارای 12 هکتار حوضچه با آبخور 3.5 متر و 4 هکتار اراضی پسکرانه، دو پست اسکله و یک پست اسکله شناور به طول 20 متر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.