بازدید سایت : ۳۶۵۵۹
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

◄ ایجاد بستر مناسب برای کاهش هزینه های لجستیکی محصولات

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: مجتمع برودتی بهداشتی (آفاق) با هدف کاهش هزینه های لجستیکی محصولات و هزینه تمام شده محصولات غذایی و دارویی با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در حال ساخت است.

 ایجاد بستر مناسب برای کاهش هزینه های لجستیکی محصولات
تین نیوز |

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: مجتمع برودتی بهداشتی (آفاق) با هدف کاهش هزینه های لجستیکی محصولات و هزینه تمام شده محصولات غذایی و دارویی با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در حال ساخت است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ "حسین عباس نژاد" افزود: مجتمع برودتی بهداشتی آفاق با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در زمینی به مساحت تقریبی هشت هکتار با هدف احداث سردخانه با ظرفیت بالا به عنوان زیرساخت راهبردی و تامین امنیت و سلامت غذایی طراحی شده است.

وی ایجاد بستر مناسب برای کاهش هزینه های لجستیکی محصولات صادراتی، وارداتی و ترانزیت، جذب و جلب مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی در راستای تحقق توسعه اقتصاد دریامحور و کاهش هزینه کالاو محصولات غذایی و دارویی را از دیگر اهداف این سردخانه عنوان کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: سردخانه یادشده شامل هشت سالن زیرصفر و بالای صفر با متراژ کلی حدود چهارهزار متر مربع و با ظرفیت اسمی ۱۰ هزار تن، طراحی یک سوله با ابعاد حدود ۵۰۰ متر مربع و ظرفیت حدود ۱۵۰ تن برای کالاهایی با برودت ۵ تا ۱۰ درجه سانتی گراد و سایت نگهداری کانتینر یخچالی به تعداد حدود ۶۰۰ کانتینر است.  

عباس نژاد از تاثیرات این سردخانه به اتصال به چرخه تجارت جهانی، صرفه جویی ارزی قابل توجه سالیانه در هزینه کالاهای صادراتی و وارداتی،  لجستیک کارآمد و کاهش زمان جابه جایی و انتقال کالا و سرعت بخشی در جابه جایی کانتینرهای صادراتی و وارداتی، انعطاف پذیری زنجیره تامین و پیشگیری از افزایش بی رویه هزینه حمل محصولات صادراتی و وارداتی به منظور حفظ تازگی و سلامت مواد اولیه و کالا و  صرفه جویی در هزینه و قیمت تمام شده کالاو محصولات اشاره کرد.

وی با بیان اینکه سایت کانتینریخچالی این سردخانه با ظرفیت ۵۰۰ پلاگ برای ارائه خدمات به کانتینرهای یخچالی و نیز پشتیبانی از سردخانه اصلی خواهد بود، خاطرنشان کرد: با تکمیل و راه اندازی این طرح برای 200 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.

مشخصات سردخانه :

مشخصات عمومی پروژه:

 سردخانه دو مداره آفاق واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در زمینی به مساحت تقریبی ۸ هکتار( ۸۰۶۹۹) متر مربع واقع شده است.

سردخانه مشتمل بر ۸ سالن زیر صفر و بالای صفر با متراژ کلی حدود ۴۰۰۰ متر مربع و ظرفیت اسمی ۱۰ هزار تن و یک سوله در حاشیه با ابعاد حدود ۵۰۰ متر مربع و ظرفیت حدود ۱۵۰ تن برای کالاهای با برودت ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد و سایت نگهداری کانتینر یخچالی به تعداد حدود ۶۰۰ کانتینر می باشد.

اهداف پروژه :

۱- احداث سردخانه با ظرفیت بالا به عنوان زیرساخت راهبردی

 ۲ - ایجاد بستر مناسب برای کاهش هزینه های لجستیکی محصولات صادراتی، وارداتی و ترانزیت

۳- جذب و جلب مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی جهت تحقق توسعه اقتصاد دریامحور

۴- کاهش هزینه کالا و محصولات غذایی و دارویی

۵ - تامین امنیت و سلامت غذایی

میزان اشتغال مستقیم : یکصد و بیست نفر ( ۱۲۰) نفر

میزان اشتغال غیر مستقیم هشتاد نفر (۸۰) نفر

درصد پیشرفت پروژه هشتاد درصد (۸۵) درصد

مشخصات فنی پروژه:

۱- موتورخانه: سه دستگاه کمپرسور مارک اسکرو با ظرفیت برودت ۳۳۸ و ۴۲۵ کیلو وات

۲- تابلو برق : تمام اتوماتیک با تعداد ۸ سلول و مجهز به PLC مارک زیمنس آلمان همراه با نرم افزارهای روز و مرتبط

۳- مخازن : مخازن آمونیاک و شیر و پمپ های آمونیاک به تعداد کافی و سیستم پایپینگ گسترده

۴- کندانسور تبخیری دو واحد با ظرفیت ۲۴۰۰ کیلو وات و مصرف ۶ متر مکعب آب در ساعت برای خنک کردن تبرید و ادامه سیستم پایپینگ به سمت سالن های سردخانه

۵- اواپراتور تعداد ۲۷ دستگاه اواپراتور زیر صفر و بالای صفر که وظیفه دمندگی هوای سرد زیر صفر در داخل سالن ها و دیگر قسمت ها را بر عهده دارند

۶- درب های سردخانه ای : ۱۲ فقره درب سردخانه ای با مشخصات فنی مربوطه

۷- گیت های ورود و خروج : ۱۴ گیت ورود و خروج مجهز به داک لولرو شلتر محافظ خروج و ورود هوا که ارائه خدمات به کامیونها را تسهیل و ممکن می نمایند

۸- سایت کانتینریخچالی با ظرفیت ۵۰۰ پلاگ و قابل توسعه به ۶۰۰ پلاگ جهت ارائه خدمات به کانتینرهای یخچالی و نیز پشتیبانی از سردخانه اصلی

تاثیرات پروژه :

۱- اتصال به چرخه تجارت جهانی

۲- صرفه جویی ارزی قابل توجه سالیانه در هزینه کالاهای صادراتی و وارداتی

۳- لجستیک کارآمد و کاهش زمان جابجایی و انتقال کالا و تسریع در جابجایی کانتینرهای صادراتی و وارداتی

۴- انعطاف پذیری زنجیره تامین و پیشگیری از افزایش بی رویه هزینه حمل محصولات صادراتی و وارداتی جهت حفظ تازگی و سلامت مواد اولیه و کالا

۵- صرفه جویی در هزینه و قیمت تمام شده کالا و محصولات

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.