بازدید سایت : ۳۵۸۹۲

کمبود اتوبوس و میدل باس در همدان/ پیش بینی خرید ۱۰ دستگاه اتوبوس

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به کمبود اتوبوس و میدل باس در همدان، گفت: در سال جاری خرید ۱۰دستگاه میدل باس پیش بینی شده است.

کمبود اتوبوس و میدل باس در همدان/ پیش بینی خرید ۱۰ دستگاه اتوبوس
تین نیوز

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به کمبود اتوبوس و میدل باس در همدان، گفت: در سال جاری خرید ۱۰دستگاه میدل باس پیش بینی شده است .

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی حیدری اظهار کرد: درحال حاضر تعداد میدل باس و اتوبوس در همدان ۱۲۰ دستگاه است که برای رسیدن به شرایط ایده آل نیاز به ۲۵۰ میدل باس و اتوبوس است به طوریکه سال گذشته ۱۲عدد میدل باس خریداری شده و در سال جاری خرید ۱۰میدل باس پیش بینی شده است .

وی با اشاره به تعلل در پرداخت شهرداری برای دریافت وام از بانک  توسط رانندگان تاکسی  متقاضی نوسازی خودرو، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ شورای شهر همدان ردیف بودجه ۴۰میلیارد تومانی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تصویب کرد و شهرداری موظف شد که در موعد مقرر ۱۲میلیارد تومان در بانک سپرده گذاری کند تا متقاضیان با مراجعه به بانک عامل بتوانند مبلغ ۳۰۰میلیون تومان وام دریافت کنند، اما متاسفانه با گذشت بیش از هشت ماه شهرداری در پرداخت مقدار معین تعلل کرد و سه میلیارد از مبلغ مورد نظر را پرداخت نکرد .

وی افزود: ۱۵۰نفر از رانندگان تاکسی متقاضی دریافت خودروی جدید هستند که از این تعداد حدودا ۳۰نفر به دلیل عدم تعهد شهرداری در پرداخت مبلغ مورد نظر به بانک موفق به دریافت وام نشده و با توجه به اینکه متقاضیان نتوانسته اند مبلغ ۳۷۰میلیون تومان را به حساب یکی از شرکت های خودروساز واریز کنند مجبورند درسال جدید مبلغ ۴۷۰میلیون تومان پرداخت کنند.

حیدری با بیان اینکه در سنوات گذشته تاکسی داری به عنوان شغل دیده می شده است، توضیح داد: در سنوات گذشته تاکسی داری به عنوان شغل دیده شده و این امر باعث ازدحام شده است به طوریکه درحال حاضر همدان دارای حدودا۳۵۰۰ تاکسی است .

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر یادآور شد: مطالعات جامع نشان داده است که این میزان تاکسی بیش از نیاز شهر همدان است به گونه ای که برخی از رانندگان در روز یک سرویس هم به آن ها نمی رسد.

وی با بیان اینکه در سه الی چهار سال گذشته تلاش شده است که تعداد تاکسی ها افزایش پیدا نکند، گفت: در سال های گذشته اجازه افزایش تاکسی داده نشده به طوریکه هیچ راننده ای نمی تواند به شهر همدان انتقالی بگیرد و همین میزان حفظ شده است.

حیدری با بیان اینکه ۲۵میلیارد تومان برای بازسازی اتوبوس های توقف کامل در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: ۱۷یا ۱۸ اتوبوس به دلیل نقص فنی به صورت کامل توقف شده اند که ۲۵میلیارد اعتبار برای تعمیر و بازسازی آنها به شرط دریافت اخذ معاینه فنی درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۲۰۰خوردوی پیکان در شهر همدان درحال خدمات رسانی هستند، اضافه کرد: با توجه به فرسودگی و قدیمی بودن این خودروها در شأن شهر گردشگری همدان نیست که نسبت به بازسازی اقدام نشود و در طرح پیش رو بیش از ۱۰۰خودرو نوسازی خواهد شد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی در پایان اظهار کرد: علاوه بر شورا و شهرداری دستگاه های دیگر متولی نوسازی حمل ونقل هستند که درصورت تعهد به وظایف شرایط مطلوب تر خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.