دشمنان علاقهای به توسعه حمل و نقل هوایی ایران ندارند
به گزارش تیننیوز به نقل از روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، این مراسم امروز سوم خرداد با حضور اعضای هیات مدیره، مدیران و کارکنان شرکت و سپاه حفاظت هواپیمایی و پلیس فرودگاههای کشور برگزار شد.
رئیس سازمان هواپیمای کشوری، که به نیابت از رحمتاله مهآبادی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران سخن می گفت، ضمن خیر مقدم به مهمانان و تبریک سوم خرداد و قدردانی از سردار سیفاللهی معاون دبیرخانه شورای امنیت ملی گفت: ایشان کمک بسیار زیادی به صنعت حملونقل هوایی کردند تا مشکلات شرکتهای هواپیمایی، سازمان هواپیمایی کشوری و فرودگاههای کشور حل شود و مردم از آن بهرهمند شوند.
علی عابدزاده دفاع مقدس را به رشته کوهی تشبیه کرد که طی آن قلههای رفیعی از ایثار و از جان گذشتگی و پیروزی برای مردم به ارمغان آورد و افزود:موفقیتهای امروز انقلاب اسلامی ایران مدیون همین قلهها است و دشمنان ما اذعان دارند که انقلاب اسلامی هنوز زنده و پابرجاست.
وی با اشاره به اینکه پس از انتخابات پرشکوه اخیر مسئولان وظیفه سنگینتری پیدا کردهاند و باید برای مردم فداکاری کنند٬ گفت: حملونقل هوایی نقش بسیار زیادی در رضایتمندی مردم دارد و خدا را شکر که امروز این صنعت در کشور از غربت خارج شده است و سیاستگذاران به آن توجه خاصی پیدا کردهاند.
عابدزاده با بیان اینکه تحلیلگران اقتصاد جهانی براین باورند که بخشی از توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ایران در نتیجه توسعه حمل و نقل هوایی محقق خواهد شد، گفت: امروز تحلیل دشمنان این است که باید جلوی دستیابی ایران به هواپیمای جدید را گرفت و از این ناراحتند که بتوانیم با دیگر کشورها ارتباط داشته باشیم و به آنها سفر کنیم که این معانی زیادی برای ما دارد و نشان میدهد این صنعت هم از جنبه سیاسی و هم اقتصادی میتواند کارساز باشد.
رئیس سازمان هواپیمای کشوری گفت: ما 80 میلیون جمعیت داریم و اگر تنها به بخش داخلی این حمل و نقل هوایی توجه کنیم خود آن میتواند بازار بسیار مهمی را ایجاد و خدمات زیادی را به مردم ارائه کند.
وی در مورد ثمرات ورود به حملونقل منطقه و جهان نیز گفت: در مورد منافع خارجی آن همین بس که وزیر راه یکی از کشورها به ما گفت که چرا فرودگاه امام خمینی(ره) را توسعه نمیدهید تا هواپبماهای ما برای ترانزیت از آن استفاده کنند. کشور شما چند هزار سال هویت و تمدن دارد در حالی که مجبوریم از کشورهایی استفاده کنیم که قدمتشان به 100 سال هم نمیرسد.
عابدزاده افزود: سهم حمل و نقل هوایی در منطقه سالانه 500 میلیارد دلار است که ما با وجود مزیتهای بالایی که داریم میتوانیم حداقل یک و نیم میلیارد دلار آن را در اختیار بگیریم برای همین هم هست که کشورهای اطراف خوشحال نیستند که ما در حال توسعه ناوگان هواپیمایی خود هستیم.