بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

صنعت هوایی جهان در ۲۰ سال آتی به نیم میلیون خلبان جدید نیاز دارد

صنعت هوایی جهان در ۲۰ سال آتی به نیم میلیون خلبان جدید نیاز دارد

تین نیوز | شرکت هواپیماسازی بویینگ اعلام کرد: صنعت حمل و نقل هوایی جهان در 20 سال آتی به حدود 533 هزار خلبان تازه برای هدایت هواپیماهای مسافربری و تجاری نیاز خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، این شرکت آمریکایی افزود: ظرف سال های 2014 تا 2033 همچنین به 548 هزار کارشناس فنی تازه برای تعمیر و نگهداری هواپیماهای مسافری و تجاری نیاز خواهد بود.
بیانیه بویینگ حاکی است: به علت افزایش ظرفیت شرکت های هواپیمایی و سفارش برای ساخت مدل های پهن پیکر و دورپرواز، اکنون نیاز به خلبان در منطقه آسیا واقیانوسیه، 41 درصد کل نیاز جهانی را تشکیل می دهد و منطقه خاورمیانه شاهد رشد قابل توجهی در این زمینه است.

این بیانیه می افزاید: به طور کلی تقاضای جهانی برای خلبان و کارشناس فنی ناشی از افزایش مداوم تحویل هواپیما به ویژه هواپیماهای پهن پیکر، موجب نیاز سالانه جهانی به حدود 27 هزار خلبان و 29 هزار کارشناس فنی تازه می شود.
بر اساس ارزیابی این شرکت هواپیماسازی آمریکایی، منطقه آسیا واقیانوسیه در 20 سال آتی به استخدام 216 هزار خلبان و 224 هزار کارشناس فنی، نیاز خواهد داشت.
بیانیه این شرکت می افزاید: در این مدت، اروپا به 94 هزار خلبان و 102 تکنیسین، آمریکای شمالی به 88 هزار خلبان و 109 تکنیسین و خاورمیانه به 55 هزار خلبان و 62 هزار تکنیسین تازه نیاز خواهد داشت.
به گفته ˈشری کاربریˈ معاون بخش خدمات پروازی شرکت بویینگ، چالش برآورده سازی نیاز جهانی به کارشناس و متخصص حرفه ای برای شرکت های هواپیمایی را تنها یک شرکت یا در یک منطقه از جهان نمی تواند مرتفع سازد.

وی افزود: این مسأله ای جهانی است که تنها به دست همه طرف های درگیر، یعنی شرکت های هواپیمایی و سازنده هواپیما و تجهیزات آموزشی، سازمان های ارایه کننده روش های آموزش، نهادهای تنظیم مقررات و مؤسسات آموزشی سراسر جهان، قابل حل است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.