بازدید سایت : ۴۷۹۰۱
نظر دبیر ستاد توسعه صنایع هوانواردی درباره خرید «سوخو»

◄ ساخت هواپیمای 100 نفره به کجا رسید؟

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی ریاست جمهوری یکی از اساسی‌ترین مشکلات موجود برای ساخت هواپیماهای 100 نفره در کشور را بحث سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

 ساخت هواپیمای 100 نفره به کجا رسید؟
تین نیوز |

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی ریاست‌جمهوری یکی از اساسی‌ترین مشکلات موجود برای ساخت هواپیماهای 100 نفره در کشور را بحث سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی توان سرمایه‌گذاری در این بخش را ندارد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، منوچهر منطقی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای فناوری فرودگاهی و ناوبری هوایی کشور در خصوص امضای تفاهمنامه تعدادی از ایرلاین‌ها برای خرید هواپیمای سوخو عنوان کرد: یکسری از هواپیماهای روسی سابقه خوبی در صنعت حمل‌ونقل هوایی ندارند اما اخیراً روسیه هواپیماهای خود را با استانداردهای غربی و آمریکایی می‌سازد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آخرین وضعیت ساخت هواپیمای 100 نفره در ایران به کجا رسید؟ توضیح داد: ساخت هواپیما این‌گونه نیست که هر زمان اراده به ساخت آن کنیم و دو سال بعد آن را به بهره‌برداری برسانیم. ساخت هواپیما مستلزم این است که یکسری مجموعه فنی و سازنده داخلی داشته باشیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه ساخت هواپیما نیازمند دریافت یکسری استانداردهاست که در راستای آن بایستی تعداد زیادی آزمایشگاه ایجاد شود، بیان کرد: با ایجاد این زیرساخت‌ها می‌توانیم بگوییم که در آن مسیر در حال گام برداشتن هستیم.

منطقی یکی از مهم‌ترین موضوعات برای ساخت هواپیما را سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی توان سرمایه‌گذاری در این بخش را ندارد.

به‌گفته او؛ ساخت هواپیما یکسری پیش‌شرط‌هایی نیاز دارد که در صورت عدم ایجاد آن این اتفاق نخواهد افتاد.

او می‌گوید: یک هواپیما چیزی حدود 6 میلیون قطعه دارد که به همین میزان نیازمند داشتن فناوری است و در تمام کشورهایی که به فناوری ساخت هواپیما رسیده‌اند بین 30 تا 50 سال زمان برده است.

وی با بیان اینکه در ساخت هواپیمای 2 تا 10 نفره پیشرفت بسیار خوبی داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: در ساخت کلاس هواپیمای 50 تا 70 نفره پیشرفت متوسط را داشته‌ام اما در ساخت هواپیمای بزرگ در بحث بروزرسانی و پشتیبانی توانسته‌ایم گام‌های خوبی را برداریم.

منطقی در خصوص ساخت ایران 142 نیز گفت: این موضوع دو بخش دارد که در بخش دفاعی کار خود را آغاز کرده است و در بخش مسافری مستلزم یکسری بهینه سازی است که برنامه آن به صورت کامل تهیه شده است. برای بهینه‌سازی بین 50 تا 70 میلیون دلار بایستی تامین شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان

    سوال: ساخت هواپیمای پهن پیکر به کجا رسید ؟

    • ناشناس

      تو دولت روحانی پول نیست!
      تو این دولت فقط نمونه باری 140 تولید بشه شانس اوردیم!