◄ افزایش رضایتمندی مسافران از تسهیلات فرودگاهی مهرآباد
مدیرکل فرودگاه مهرآباد با اشاره به ارزیابی کیفیت خدمات فرودگاهی (ASQ) در کوارتر سوم ۲۰۱8 از افزایش سطح رضایتمندی مسافران از خدمات و تسهیلات این فرودگاه خبر داد.
مدیرکل فرودگاه مهرآباد، گفت: در دوره قبل 350 پرسشنامه به زبانهای فارسی، انگلیسی و عربی بین مسافران مهرآباد توزیع و پس از تکمیل از سوی مسافران به دفتر مرکزی ASQ مونترال کانادا ارسال شد که در این دوره نیز همین روال پیش می رود.
به گزارش روابط عمومی فرودگاه مهرآباد، میرسعید صفینیا افزود: طرح کیفیت خدمات فرودگاهی در راستای الزام ارتقای حقوق شهروندی و خدمات فرودگاهی به مسافران و مراجعان فرودگاه، پس از بررسی نقاط ضعف و کاستیها از دیدگاه مسافران و تلاش برای ایجاد تحولات در زمینه صیانت از حقوق شهروندی و ارتقای خدمات مناسب فرودگاهی در فرودگاه مهرآباد در حال اجراست. این ارزیابیها به ما کمک کرد که بهتر بتوانیم در مسیر خواستههای مسافران و مراجعان فرودگاه مهرآباد حرکت کنیم و در چند روز شروع کوارتر سوم 2018 رضایتمندی بالاتری نسبت به دورههای قبلی از تسهیلات فرودگاهی در نظرات مسافران مشهود است.
وی بابیان اینکه در ارزیابی اخیر، مسافران بر امنیت بالا و برخورد خوب کارکنان مهرآباد تاکید کرده اند، افزود: همچنین مسافران از دسترسی آسان به امکانات بانکی به دلیل وجود خودپرداز در تمام ترمینالها و نیز اینترنت رایگان اظهار رضایت کردهاند.
صفینیا گفت: با ایجاد فروشگاههای یکپارچه در ترمینالهای فرودگاه مهرآباد سطح دسترسی مسافران به امکانات خرید ارتقا یافته و از سوی دیگر با نصب و جانمایی کیوسکهای اطلاعرسانی، اطلاعات پرواز در قسمتهای مختلف ترمینالها به دو زبان انگلیسی و فارسی سطح اطلاعرسانی به مسافران از وضعیت پرواز و کانترها و گیت های پذیرش افزایشیافته است.
وی افزود: یکی دیگر از موارد شاخص در ارزیابی این دوره، رضایتمندی از تلاش برای تسهیل تردد و کاهش سردرگمی مسافران به دلیل تعدد ترمینالهای فرودگاه مهرآباد و دیگری تکمیل سایتهای اطلاعرسانی از اماکن و ارائه خدمات با نصب تابلوها بوده است که مسافر در بدو ورود به فرودگاه در جریان مسیر و دسترسی به اماکن مورد نظر قرار میگیرند.
صفینیا همچنین به کسب رضایتمندی صددرصدی از امکان دریافت کارت پرواز به وسیله کیوسکهای خود پذیرش و نیز پذیرش اینترنتی مسافران پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان در ترمینال چهار اشاره کرد و گفت: ASQ در جهت توجه به مشتریمداری و حقوق شهروندی در دنیا مطرح است و فرودگاههای متقاضی از سراسر جهان سالیانه طی چهار دوره (کوارتر) در این طرح شرکت میکنند. در این طرح برای ارزیابی و رسیدن به ایده آل نهایی تلاش میکنند و ما از این ارزیابی به نتایج خوبی رسیدهایم.