بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ توسعه اپرون فرودگاه گرگان در آینده نزدیک

پروژه‌های ترمینال جدید و ساختمان پاویون فرودگاه گرگان پیشرفت مطلوب داشته است.

توسعه اپرون فرودگاه گرگان در آینده نزدیک
تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان، از پیشرفت 90‌درصدی ساخت ترمینال جدید و نیز رشد 93‌درصدی احداث ساختمان پاویون فرودگاه گرگان خبر داد.

 به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، رامین آذری با اعلام این خبر عنوان کرد: عملیات ساخت ترمینال جدید فرودگاه با زیربنای 9500 مترمربع از سال 93 شروع‌شده و به پیشرفت 90 درصدی رسیده است. تاکنون برای این پروژه 180 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن به حدود 80 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

به گفته وی با تکمیل و بهره‌برداری از ترمینال جدید، ظرفیت پذیرش و اعزام مسافر در فرودگاه گرگان به پنج میلیون نفر در سال خواهد رسید.

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان هم‌چنین گفت: احداث ساختمان پاویون فرودگاه گرگان تاکنون 93‌درصد پیشرفت داشته و تا دو ماه دیگر آماده بهره‌برداری خواهد بود. تاکنون برای این پروژه 25‌میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

آذری در ادامه افزود: پروژه ساختمان جدید سپاه حفاظت هواپیمایی فرودگاه گرگان با 15‌میلیارد ریال اعتبار نیز آماده تحویل موقت است.

وی هم‌چنین با اشاره به این‌که پروژه نصب سامانه DVOR فرودگاه تکمیل و بهره‌برداری از آن شروع‌شده و آماده افتتاح است، افزود: در سال‌های گذشته، طول باند فرودگاه گرگان 300‌متر افزایش یافت که استفاده از این ظرفیت به دلیل وجود VOR‌در راستای باند قابل بهره‌برداری نبود. با ساخت و بهره‌برداری از سامانه کمک ناوبری DVOR و جمع‌آوری ساختمان قدیم VOR، این محدودیت برطرف شده و اکنون پروژه افزایش باند نیز قابل‌افتتاح و بهره‌برداری رسمی است.

آذری گفت: امسال نیز فراخوان شناسایی پیمانکار پنج پروژه مهم در فرودگاه گرگان شامل توسعه اپرون (به میزان 15‌هزار مترمربع)، احداث منبع بتنی آب، احداث پست برق اضطراری، ایستگاه پمپاژ و شبکه جمع‌آوری فاضلاب و محوطه‌سازی را برگزار کرده‌ایم و تا یک ماه دیگر با انتخاب پیمانکار اجرای این پروژه‌ها بااعتباری بالغ‌بر 131‌میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

آذری با اعلام این‌که مدت‌زمان در نظر گرفته‌شده برای اجرای این پروژه‌ها 14‌ماه است، گفت: امیدواریم براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته موفق به انجام و تکمیل این پروژه‌ها در موعد مقرر باشیم و بتوانیم با بهره‌برداری از این پروژه‌ها کیفیت خدمات ارائه‌شده در فرودگاه گرگان را به نحو محسوسی افزایش دهیم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.