◄ توضیحات قشمایر در خصوص تاخیر پرواز مشهد-نجف
شرکت هواپیمایی قشم در خصوص تاخیر پرواز مشهد-نجف این شرکت، توضیحاتی را برای شبکه خبری تین نیوز ارسال کرد.
شرکت هواپیمایی قشم در خصوص تاخیر پرواز مشهد-نجف این شرکت، در راستای تنویر افکار عمومی توضیحاتی را برای شبکه خبری تین نیوز ارسال کرد.
به گزارش تیننیوز، در توضیحات شرکت هواپیمایی قشم آمده است: پرواز شماره 2217شرکت هواپیمایی قشم مورخ 18/6/97 به علت نقص فنی در فرودگاه بینالمللیامامخمینی (ره) زمینگیر میشود و تیم فنی قشم ایر بلافاصله شروع به بررسی نقص فنی میکنند.
سپس هواپیمای جایگزین که جهت انجام این پرواز در نظر گرفته شده بود میبایستی از فرودگاه نجف عازم مشهد شود که متأسفانه به علت بروز مشکلات و عدم وجود امکانات مناسب هندلینگ در فرودگاه نجف این پرواز با تأخیر انعکاسی به سمت فرودگاه بینالمللی هاشمی نژاد مشهد مقدس جهت انجام پرواز شماره 2293 در مسیر مشهد-نجف، پرواز کرد.»
در ادامه توضیحات این شرکت آمده است:«به دلیل لزوم رعایت قوانین ICAO و بهمنظور حفظ ایمنی مسافرین که از اهداف همیشگی هواپیمایی قشم است و همچنین رعایت استانداردهای بینالمللی، با هماهنگی نماینده سازمان هواپیمایی کشوری در فرودگاه مشهد و با توجه به اتمام زمان مجاز عملیاتی پروازی، میبایست کروی پروازی جدید جایگزین میگردیدکه این اقدام نیز صورت پذیرفت.
مسئولین ایستگاه قشم ایر در فرودگاه مشهد با هتلهای موجود در سطح شهر تماس گرفته و متأسفانه امکان اسکان 300 نفر مسافر عربزبان در یک هتل امکانپذیر نبوده و عملاً امکان استقرار در هتلهای متعدد با توجه به محدودیت زمانی و مشکلات در انتقال مسافرین، امکانپذیر نبوده و با توجه به ابراز تمایل مسافرین جهت استقرار در فرودگاه، بهمنظور جلوگیری از اتلاف وقت و تاخیرات انعکاسی بعدی، علیرغم متحمل شدن هزینه بیشتر در مقایسه با انتقال مسافرین به هتل، کلیه مسافرین توسط شرکت هواپیمایی قشم به مجموعه CIP (جایگاه اختصاصی مسافرین ویژه) فرودگاه بینالمللی هاشمی نژاد، جهت پذیرایی و استراحت منتقل گردیدند. که در این مدت پذیرایی در دو مرحله (غذای گرم و صبحانه ) از مسافرین صورت پذیرفت و اینکه در برخی از رسانهها این انجاموظیفه قشم ایر جهت تکریم مسافرین به ارگان دیگری نسبت داده شده صحت نداشته و کذب محض است.
نهایتاً در بامداد روز جاری مسافرین با رضایت از خدمات ارائهشده توسط قشم ایر با ورود تیم عملیاتی جدید از مجموعهCIPبه سالن ترمینال فرودگاه منتقل شدند و عملیات پذیرش مسافرین از طریق کانتر فرودگاه از ساعت 7:45 بامداد آغاز گردیده و ساعت 10:15 پرواز شماره 2293 در مسیر مشهد-نجف انجام گردید.
در خصوص این پرواز ذکر چند نکته حائز اهمیت است؛
از ابتدا، مدت تاخیر پرواز مربوطه غیرقابل پیشبینی بوده و شرکت هواپیمایی قشم تمام تلاش خود را جهت جلوگیری از ابطال پرواز و بلاتکلیفی مسافرین به عمل آورد.»
این هواپیمایی توضیح داد: «شرکت هواپیمایی قشم به منظور جلوگیری از تاخیر بیشتر پرواز، در نظر داشت از طریق انجام نشست ویژه در فرودگاه بینالمللیامامخمینی (ره)، جهت جابه جایی کروی پرواز برنامهریزی نماید که متأسفانه مجوزهای مربوطه از طریق مبادی ذیربط صادر نگردید و نهایتاً ناچار به انتقال کروی پروازی با اولین پروازهای بامدادی از فرودگاه مهرآباد توسط ایرلاینهای همکار(که با تأخیر عملیاتی نیز همراه بود) گردید و این امر نیز به زمان تأخیر پرواز مسیر مشهد-نجف افزود.
لازم به ذکر است مسئولیت تصمیمگیری در خصوص کلیه کارکنان شرکت هواپیمایی قشم در تمامی ایستگاهها و تعیین حدود وظایف کاری ایشان صرفاً به عهده این شرکت است و در صورت بروز مشکل، مسئولین مربوطه طبق قانون سازمان هواپیمایی کشوری و با هماهنگی مراجع ذیصلاح قانونی به موضوع رسیدگی میکنند و ارگان دیگری حق مداخله و اظهارنظر شخصی در این خصوص را ندارد.
ازآنجاییکه شرکت هواپیمایی قشم تمام سعی و تلاش خود را جهت جلب رضایت مسافرین مطابق قوانین و مقررات هوانوردی به عمل آورده، حق شکایت از کلیه مسببانی که اقدامات قانونی این شرکت را نادیده گرفته و قصد در تشویش اذهان عمومی در خصوص این پرواز داشتهاند را بهطور قانونی و از طریق مراجع ذیصلاح قضایی برای خود محفوظ میداند.
شرکت هواپیمایی قشم مراتب عذرخواهی خود را از مسافرین پرواز مسیر مشهد-نجف این شرکت که با صبر و شکیبایی خود نهایت همکاری را با مجموعه قشم ایر داشتهاند، به عمل آورده و طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری آمادگی پرداخت خسارت به مسافرین این پرواز را اعلام میکند.»