◄ باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد در شرف نوسازی
مدیرکل فرودگاه مهرآباد از آغاز عملیات نوسازی باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد پس از تکمیل مطالعات اولیه و برگزاری مناقصه آن در آبان ماه امسال خبر داد.
مدیرکل فرودگاه مهرآباد، گفت: یکی از محدودیتهای قدیمی فرودگاه مهرآباد ظرفیت پذیرش هواپیما است و برای همین توسعه این فرودگاه و نوسازی باندهای آن در اولویت برنامههای شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران قرار دارد.
به گزارش تیننیوز و به نقل از روابطعمومی فرودگاه مهرآباد، میرسعید صفینیا با اشاره به اینکه با مساعدت صورت گرفته از سوی هیاتمدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران مطالعات این پروژه در حال انجام است و مناقصه آن در آبان ماه سال97 برگزار میشود، گفت: پروژه نوسازی باند29 چپ به همراه تمام زیرساختهای عملیاتی آن نظیر تجهیزات روشنایی انجام خواهد شد و به این منظور برای خریداری و نصب و راهاندازی این تجهیزات اعتباری 200میلیارد ریالی اختصاصیافته است. البته مبلغ قرارداد کل پروژه بعد از مطالعات مشخص و اعلام خواهد شد.
صفینیا با تاکید بر اینکه به دلیل ترافیک بالای پروازها در فرودگاه مهرآباد این پروژه باید در فشردگی زمانی زیادی اجرا شود و به اتمام برسد، گفت: اجرای درست این پروژه به منظور استانداردسازی سطوح پروازی گامی دیگر در جهت توسعه زیرساختهای اساسی فرودگاه مهرآباد و افزایش ظرفیت پذیرش و خدمترسانی در آن خواهد بود.
وی در مورد روند انجام مطالعات به منظور اجرای هر چهبهتر این پروژه گفت: مطالعات این طرح در دو فاز عملیات نقشهبرداری و آزمایشات مکانیک خاک در حال انجام است که در فاز عملیات نقشهبرداری، یازده ایستگاه نقشهبرداری در دو طرف طول باند پیادهسازی شده است که به این ترتیب توپوگرافی باند، تاکسی ویهای ارتباطی و استریپ باند پروازی به مساحت تقریبی 100هکتار و همچنین شبکهبندی، نقطهگذاری و ترازیابی باند و تاکسی ویهای ارتباطی به مجموع تقریبی 5000نقطه انجامشده است.
صفینیا در مورد مطالعات آزمایشگاهی مکانیک خاک باند 29چپ گفت: حفاری برای نمونهگیری و مشخص کردن پروفیل خاک و آزمایشهای درون گمانهای و آزمایشهای ژئو فیزیک در دو بخش «مطالعات ژئو الکتریک به روش دو بعدی» و «مطالعات رادار نفوذی زمین به روش GPR» به منظور شناسایی لایه زمین به صورت پروفیل در طول باند، تاکسی ویها و محلهای نشت آب، در حال انجام است.