◄ موانع ساخت قطعات، شرکتهای فعال را به حوزه تعمیر و نگهداری سوق داده است
رئیس گروه هوایی مرکز تحول و پیشرفت ریاست جمهوری عنوان کرد: به دلیل موانعی که در ساخت قطعات هوایی در رابطه با بحث استانداردهای بینالمللی وجود دارد بیشتر شرکتها در حوزه تعمیر و نگهداری ورود کردهاند.
رئیس گروه هوایی مرکز تحول و پیشرفت ریاست جمهوری عنوان کرد: به دلیل موانعی که در ساخت قطعات هوایی در رابطه با بحث استانداردهای بینالمللی وجود دارد بیشتر شرکتها در حوزه تعمیر و نگهداری ورود کردهاند.
حسین شکری در گفتوگو با خبرنگار تین نیوز به موضوع همایش ساخت قطعات هواپیماهای مسافری با استفاده از توانمندیهای داخل (ایروپارت) که سال گذشته برگزار شد، عنوان کرد: این همایش در راستای مقاومسازی صنعت هوایی به همت مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکتهای هواپیمایی برگزار شد.
وی در ادامه اضافه کرد: در راستای این همایش شرکتهای هواپیمایی نشستهای B to B (مدل تجارت به تجارت) را با شرکتهای سازنده برگزار کردند که تا پایان سال نتایج آن مشخص خواهد شد.
رئیس گروه هوایی مرکز تحول و پیشرفت ریاست جمهوری با بیان اینکه این همایش فرصت فروش قطعات را به شرکتهای سازنده قطعات داد، تصریح کرد: شرکتها به دلیل مشکلاتی که در بحث استاندارد ساخت قطعات وجود دارد بیشتر در حوزه تعمیر و نگهداری ورود کردهاند.
شکری بیان کرد: امیدواریم شرکتهای سازنده بتوانند با کمک دستگاههای مربوطه به به موضوع ساخت یکسری از قطعات هواپیما که سازمان هواپیمایی کشوری می تواند الزامات آن را تائید کند، ورود کنند.
سلام.این رویکرد بسیار خوبی ست. باید مزیت نسبی را در نگهداری و تعمیرات ( =نت) ماشین آلات بجوییم تا تولید آنها.هزینه و گردش مالی نت یک ماشین (اعم از هوایی یا ریلی یا جاده ای) در چرخه ی عمر ( life cycle ) خود خیلی بیش از گردش مالی در تولید آن است. لذا سود را باید در نت جست.