◄ چرخش عملکرد فرودگاهها از ساخت و توسعه به برقراری پرواز و درآمد
یک کارشناس هوایی مطرح کرد: یک مزیت خدادادی به لحاظ فضای آسمان ایران وجود دارد که اگر مدیریت درست تجاری صورت گیرد به بزرگترین مزیت رقابتی ما در بلوک تجاری منطقه تبدیل میشود.
یک کارشناس هوایی گفت: یک مزیت خدادادی به لحاظ فضای آسمان ایران وجود دارد که اگر مدیریت درست تجاری صورت گیرد به بزرگترین مزیت رقابتی ما در بلوک تجاری منطقه تبدیل میشود.
روحاله فلاح تبار در گفتگو با خبرنگار تیننیوز، با اشاره به اینکه دنیا به این نتیجه رسیده که باید مدیریت صنعت هوایی روی زمین و آسمان از هم جدا شود، عنوان کرد: در حال حاضر در کشور ما بیش از 85 درصد درآمدها در صنعت هوایی کشور از حوزه ناوبری است.
وی در ادامه به موضوع جدایی ناوبری و فرودگاهی تأکید کرد و گفت: سال گذشته کل درآمد فرودگاه مهرآباد به عنوان بزرگترین فرودگاه کشور رقمی حدود 300 میلیارد تومان بوده است که حدود 120 میلیارد آن درآمد ناوبری و 90 میلیارد تومان عوارض مسافری و مابقی درآمد غیرهوانوردی فرودگاهی بوده است .
این کارشناس هوایی با بیان اینکه درآمد فرودگاه مهرآباد در مقایسه با صنعت بزرگ هوایی رقم ناچیزی است، ابراز کرد: یکی از سیاستها باید افزایش درآمدهای غیر هوانوردی باشد، از همین رو لازم است که ارزیابی عملکرد فرودگاهها از ساخت و توسعه به برقراری پرواز و درآمد تغییر پیدا کند.
او گفت: برنامهریزی سریع و اقدام اساسی بر اساس این رویکرد میتواند مزیت فضای آسمان ایران را به عامل توسعه و امنیت کشور تبدیل کند.
خوب که چه؟ مگر تا کنون چنین نشده است؟ در حد ظرفیت موجود درآمد غیرهوانوردی توسعه یافته تست. ایشان به جای کلی گویی بفرمایند در فسا، جهرم و.. چه کنیم؟