بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

کارگاه ارتقای بلوکی ناوبری هوایی برگزار شد

کارگاه ارتقای بلوکی ناوبری هوایی برگزار شد

تین نیوز | مدیركل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری گفت: كارگاه آموزشی آشنایی با بلوك صفر ارتقا ناوبری هوایی توسط دفتر منطقه ای خاورمیانه ایكائو و نمایندگان انجمن بین المللی هواپیمایی یاتا برگزار شد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری، سعید اكبری، هدف از برگزاری این كارگاه را آشنایی با تدوین طرح ملی ارتقای ناوبری هوایی دانست و گفت: طرح ارتقا بلوكی ناوبری هوایی توسط ایكائو از سال 2012 اعلام و در چهار بلوك تا سال 2028 ارائه شده است.

وی افزود: ایكائو طرح جهانی مذكور را در دوازدهمین كنفرانس ناوبری هوایی در سال 2012 تا سال 2028 ارائه كرد و مقرر شد هر بلوك در فاصله زمانی 5ساله و بلوك صفر از سال 2013 تا سال 2018 اجرایی شود.
اكبری تصریح كرد: كشورهای عضو ایكائو موظف هستند طرح منطقه ای خود را بر اساس الزامات منطقه ای و براساس ارتقا جهانی ایكائو ارائه كنند.

مدیركل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری اظهارداشت: در این كارگاه، روش تدوین طرح اجرایی ایران براساس الزامات ایكائو منطقه ای در بلوك صفر و ماژول های مربوطه در 21 شاخص كلیدی و در چهارحوزه عملیات فرودگاهی، بهبود عملیات پروا، تبادل اطلاعات هوانوردی و بهینه سازی ظرفیت پروازی تدوین شده است.

گفتنی است كارگاه مذكور با حضور شركت كنندگانی از سازمان هواپیمایی كشوری، شركت فرودگاه های كشور و برخی شركت های هواپیمایی در محل كنفرانس سازمان هواپیمایی كشوری به مدت دو روز برپاست.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.