جزئیات معطلی مسافران پرواز ۲۱۷ و عذرخواهی ایرانایر
در پی معطلی حدود نیم ساعته مسافران پرواز ۲۱۷ بیرجند - تهران در فرودگاه مهرآباد که نتوانستند کابین را ترک کنند، مدیر روابط عمومی این شرکت هواپیمایی اعلام کرد: برخی مسائل مطرح شده از جمله خرابی اتوبوس و ... به عنوان دلیل بروز این مشکل صحت ندارد، اما از مردم به این دلیل عذرخواهی میکنیم.
در پی معطلی حدود نیم ساعته مسافران پرواز ۲۱۷ بیرجند - تهران در فرودگاه مهرآباد که نتوانستند کابین را ترک کنند، مدیر روابط عمومی این شرکت هواپیمایی اعلام کرد: برخی مسائل مطرح شده از جمله خرابی اتوبوس و ... به عنوان دلیل بروز این مشکل صحت ندارد، اما از مردم به این دلیل عذرخواهی میکنیم.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، پرواز ظهر امروز بیرجند - تهران با شماره ۲۱۷ با مشکلاتی مواجه شد و مسافران با وجود نشستن هواپیما در فرودگاه مهرآباد راس ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه نتوانستند پیاده شوند و در کابین هواپیما حدود نیم ساعت معطل مانده بودند.
برخی رسانهها از نبود اتوبوس در فرودگاه مهرآباد و خراب شدن آن به نقل از کادر پرواز و یکی از مسافران آن به عنوان علت بروز این مشکل خبر داده بودند. اما مهدی جهانی - مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) - در این باره به ایسنا گفت: به هیچ وجه خرابی اتوبوس و نبود آن به دلیل نداشتن قرارداد عامل بروز این مشکل نبوده است، چراکه همه تجیهیزات ما در فرودگاه مهرآباد از جمله اتوبوسها متعلق به هماست.
وی افزود: براساس اصول ایمنی، این هواپیما برای پارک در محل اصلی و پیاده کردن مسافران، با موتورهای خاموش و به وسیله ماشین کشنده به محل پارک منتقل میشود که به علت اشکال به وجود آمده در ماشین کشنده امکان انتقال هواپیما به محل اصلی پارک میسر نشد.
مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) ادامه داد: با توجه به مشکل به وجود آمده، بلافاصله مجوز لازم برای روشن شدن موتورهای هواپیما و حرکت به محل پارک جدید صادر شد و در این بین خروج هواپیما یکی از شرکتهای هواپیمایی از پارکینگ، ۱۲ دقیقه به طول انجامید که نهایتا با احتساب تاخیر قبلی، مسافران این پرواز در مجموع ۲۵ دقیقه معطل میشوند.
جهانی تاکید کرد: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) وظیفه خود میداند به دلیل مشکلات به وجود آمده از مسافران این پرواز عذرخواهی کند.