هواپیما دیگر فقط برای پولدارها است
رئیس انجمن آژانسهای هواپیمایی خوزستان با بیان اینکه قشر متوسط جامعه قدرت خرید بلیت هواپیما ندارد، گفت: قیمت بلیت هواپیما آن قدر بالا رفته که تنها افراد متمول میتوانند از هواپیما استفاده کنند و افرادی که از سطح درآمد متوسطی برخوردار هستند، قطعا نمیتوانند حتی یک سفر با هواپیما داشته باشند
رئیس انجمن آژانسهای هواپیمایی خوزستان با بیان اینکه قشر متوسط جامعه قدرت خرید بلیت هواپیما ندارد، گفت: قیمت بلیت هواپیما آن قدر بالا رفته که تنها افراد متمول میتوانند از هواپیما استفاده کنند و افرادی که از سطح درآمد متوسطی برخوردار هستند، قطعا نمیتوانند حتی یک سفر با هواپیما داشته باشند
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، امید خوانساری اظهار کرد: شرکتهای هواپیمایی تنها به منافع خود و تعداد انگشتشماری چارترکننده توجه دارند و منافع مردم برای آنها چندان مهم نیست.
وی افزود: چارترکنندهها بلیت را با قیمتهای پایین از شرکتهای هواپیمایی میخرند و با قیمتهای نجومی به مردم میفروشند.
رئیس انجمن آژانسهای هواپیمایی خوزستان تصریح کرد: در مسیرهای خوزستان حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد از حجم اشغال پروازها، مربوط به کارکنان دولتی است که قیمت بلیت برای آنها چندان مهم نیست و شرکت و یا سازمان مربوطه هزینه بلیت آنها را میپردازد. کمتر از ۴۰ درصد از ضریب اشغال پروازها در مسیرهای خوزستان در اختیار مردم است که بخش عمدهای از این افراد نیز اشخاص متمول هستند و قیمت بلیت چندان برای آنها فرق ندارد.
خوانساری با بیان اینکه قشر متوسط جامعه قدرت خرید بلیت هواپیما ندارد، گفت: قیمت بلیت هواپیما آن قدر بالا رفته که تنها افراد متمول میتوانند از هواپیما استفاده کنند و افرادی که از سطح درآمد متوسطی برخوردار هستند، قطعا نمیتوانند حتی یک سفر با هواپیما داشته باشند زیرا هزینههای پرواز بسیار بالا است.
وی بیان کرد: باید چارهای اندیشیده شود تا بیماری که برای درمان باید سفر کند، بتواند به جای اتوبوس یا قطار از هواپیما استفاده کند؛ در حال حاضر قیمتها آن قدر بالا است که همه به اتوبوس و قطار روی آوردهاند.
رئیس انجمن آژانسهای هواپیمایی خوزستان گفت: سازمان هواپیمایی کشور به بحث قیمتها ورود کرده است اما این اقدام به تنهایی برای نظارت و کنترل قیمت نرخ بلیت پروازها کافی نیست و باید همه دستگاههایی که وظیفه نظارتی و اجرایی دارند به این مساله ورود کنند و به کمک سازمان هواپیمایی کشوری بیایند.
آیا بهتر نیست در کشوری که نمی توان دلالها را کنترل نمود،سامانه چارتر حذف گردد و بلیط با نظارت تعزیرات از طریق آژانس ها با نظارت مستقیم سازمان حمایت از مصرف کننده فروخته و فهرست خریداران برای ردگیری به نهادهای امنیتی و بازرسی کل کشور ارسال گردد.اگر اینکار چند سال ادامه یابد تمام دلالان و مفسدین شناسایی می شوند،بشرطیکه خود شرکتهای هواپیمایی دلال نباشند!