| کد خبر: 265203 |

◄ افت اخلاق در روابط عمومی ها

مدیر روابط عمومی برکنار شده یک شرکت هواپیمایی، در مراسم تودیع و معارفه با حمله به مدیر جدید، او را به قصد کشت کتک زد.

تین نیوز

ضرب و شتم مدیر جدید روابط عمومی یک شرکت هواپیمایی توسط مدیر عزل شده روابط عمومی، اتفاق عجیب و ناگواری است که مدتی پیش در یکی از شرکت های هواپیمایی رخ داد.

به گزارش تین نیوز، براساس خبرهای جسته و گریخته، این اتفاق در یکی از شرکت های معروف و پرحاشیه هواپیمایی به وقوع پیوسته و مدیر روابط عمومی برکنارشده در مراسم تودیع و معارفه با حمله به مدیر جدید، او را به قصد کشت کتک زده تا جایی فرد مذکور مجروح و راهی بیمارستان و مدیر ضارب نیز متواری شده است. هر چند به اعتقاد ما ضرورتی به طرح جزئیات این رخداد نیست، اما مدیران ارشد سازمان ها باید به این نکته توجه داشته باشند.

این رفتار غیر اخلاقی و چاله میدانی گرچه حتی در بین کارکنان پایین ترین رده های سازمانی نیز عجیب است اما وقتی پای کارکنان بخش مدیریت و آن هم مدیریت روابط عمومی -که وظیفه اصل اش رواداری و تعامل شایسته با اصحاب رسانه است- پیش می آید که از جمله بخش های فرهنگی سازمان ها و دستگاه های مختلف به شمار می آید، غیرقابل تحمل و منفورتر می شود.

البته باید اذعان کرد که اگرچه کمتر پیش آمده رفتاری تا این حد منزجر کننده و غیر اخلاقی در بین کارکنان روابط عمومی ها مشاهده شود، اما در چندسال اخیر شاهد افت اخلاق  و بی اخلاقی های متعددی از سوی برخی روابط عمومی ها  هستیم.

به طور مثال چندی پیش مدیر با سابقه یکی از شرکت ها که اتفاقا عنوان دکتر را هم یدک می کشد در حالی که از انتشار خبری در رسانه تین نیوز به شدت شاکی شده بود، تلفنی چنان مرزهای حیا و ادب را پشت سر گذاشت و کلمات مبتذل و رکیکی نثار شنونده کرد که به زبان آوردن آن از سوی فردی عادی هم غیر منتظره بود چه برسد به کسی که با عنوان دکتر بر صندلی مدیریت روابط عمومی شرکتی به آن عظمت و ابهت تکیه زده باشد.

مدتی پیش نیز یکی دیگر از مدیران تازه کار روابط عمومی شرکتی بزرگ و پر ادعا، در تماسی دیگر، بدون هیچ ملاحظه ای و با لحنی بی ادبانه میزان شایستگی خود را برای انتصاب در سمتی مشغول به کار است، کاملا عیان کرد. 

در این دو مورد و موارد مشابه که کم هم نیستند، دلیل این افراد برای رفتار بی ادبانه و ناشایست با تین نیوز، ظاهرا درج خبر در این رسانه بوده، چرا که توقع آنها چیزی جز عدم اطلاع رسانی نقصان ها و کاستی های موجود در شرکت یا سازمان شان نیست.

به اعتقاد این دسته از مسئولان روابط عمومی، خبرهایی که در رسانه ها منتشر می شود فقط باید خبرهای مورد تایید آنان باشد، در غیر این صورت به خود اجازه می دهند گوشی تلفن را بردارند و از بدترین لحن و کلمات برای توهین به کارکنان رسانه استفاده کنند.

حال با ذکر این موارد، لازم است سوال شود با چنین رویکردی آیا می توان چنین افرادی را شایسته ریاست بر روابط عمومی دانست که برخورداری از حسن رفتار و اخلاق از اولین ویژگی های آن است، دانست؟ آیا نمی توان به چگونگی انتصاب این افراد در این جایگاه شک کرد و لیاقت آنان را زیر سوال برد؟

مدیر روابط عمومی که تحمل برکناری را ندارد و با مدیر جدید کتک کاری و او را روانه بیمارستان می کند، مدیر روابط عمومی که از بدترین کلمات برای توهین به افراد استفاده می کند، مدیر روابط عمومی که خود را همه کاره رسانه می داند و پشت تلفن امر و نهی و حتی توهین  می کند و فریاد می زند، مدیر روابط عمومی که از قانون مطبوعات هیچ نمیداند و توان پاسخگویی و حتی تکذیب یک خبر را ندارد و .... چگونه به این جایگاه رسیده است؟ 

میزان افت اخلاق در چنین افرادی چقدر است و چگونه و با چه تجربه و آموزشی در فرهنگی ترین بخش یک اداره یا شرکت به سمت مدیریت رسیده اند؟ 

قطعا اگر انتصاب ها بر اساس شایستگی بود، امروز چنین افرادی به خود اجازه رفتارهای این چنینی نمی دادند و کار را به جایی نمی رساندند که همچون اشرار بخواهند با کتک کاری و فحاشی کار خود را به پیش برند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.