بازدید سایت : ۸۳۴۳۱

شرکت ها مجاز به پیش فروش بلیت پروازهای اربعین هستند

هم اکنون پیش فروش بلیت پروازهای برنامه ای اربعین مطابق برنامه ریزی از پیش اعلام شده، از سوی برخی شرکت ها آغاز شده است.

شرکت ها مجاز به پیش فروش بلیت پروازهای اربعین هستند
تین نیوز

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: هم اکنون پیش فروش بلیت پروازهای برنامه ای اربعین مطابق برنامه ریزی از پیش اعلام شده، از سوی برخی شرکت ها آغاز شده و اگر در بازه زمانی ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور آن هم با قیمت مصوب بفروشند، هیچ مانعی ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، مقصود اسعدی سامانی اظهار کرد: با این حال هنوز مجوز پروازهای فوق العاده اربعین اخذ نشده است. بهای کل بلیت یک طرفه هواپیما از مبدا تهران و سایر استان های کشور به استثنای ۹ استان به بغداد یا نجف اشرف و برعکس حداکثر پنج میلیون تومان و برای بلیت های دوطرفه ۱۰ میلیون تومان تعیین شد.

اسعدی سامانی افزود: بهای کل بلیت یک طرفه از استان های خراسان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به بغداد یا نجف اشرف و برعکس حداکثر ۶ میلیون تومان و برای بلیت های دوطرفه ۱۲ میلیون تومان تعیین شد.

وی گفت: برآورد ما آماده شدن ۴۰۰ هزار صندلی پرواز برای ایام اربعین به صورت رفت و برگشت است و در صورت هماهنگی با فرودگاه نجف، برای ارائه سرویس های بهتر و بیشتر و تسریع در دادن مجوزها و افزایش تعداد صندلی ها نیز آمادگی وجود دارد.

اسعدی سامانی ادامه داد: اکنون مطابق موافقتنامه دوجانبه بین ایران و عراق، ۱۲۰ پرواز در هفته پیش بینی شده و است و طرف عراقی نیز می تواند به همین میزان پرواز در هفته داشته باشد. هم اکنون دو شرکت عراقی «فلای بغداد» و «العراقیه» طبق موافقتنامه یاد شده به کمک ایران برای ارائه خدمات پرواز اربعین می آیند، هرچند از همه ظرفیت موجود خود استفاده نمی کنند.

وی عنوان کرد: سال گذشته در مجموع بیش از ۲ هزار پرواز در ایام اربعین انجام شد و نزدیک به ۳۷۰ هزار زائر جابه جا شدند.

این مقام صنفی در خاتمه به زائران اربعین حسینی تاکید کرد: بلیت را به صورت رفت و برگشت خریداری کنند، زیرا در غیر این صورت باید از عراق آن هم به صورت ارزی تهیه کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.