بازدید سایت : ۳۱۶۸۷

بار دیگر فرصت ارتقای صنعت فرودگاهی کشور را از دست ندهیم

به اعتقاد یک کارشناس حوزه هوانوردی با توجه به شعارها و جهت گیری های راهبردی دولت چهاردهم، فرصت گشایش های جدید در فضای همکاری های بین المللی برای کشور قابل پیش بینی است.

بار دیگر فرصت ارتقای صنعت فرودگاهی کشور را از دست ندهیم
تین نیوز

به اعتقاد یک کارشناس حوزه هوانوردی با توجه به شعارها و جهت گیری های راهبردی دولت چهاردهم، فرصت گشایش های جدید در فضای همکاری های بین المللی برای کشور قابل پیش بینی است. صنعت هواپیمایی و فرودگاهی یکی از حوزه های اصلی برای بهره برداری از فرصت های فضای جدید بوده و دو موضوع خرید ناوگان هوایی و امکان سرمایه گذاری مشترک در زیرساخت های فرودگاهی با هدف بهره برداری مشترک با شرکت های فرودگاهی جهان متصور خواهد بود.

واضح است که تشکیل شرکت های مشترک فرودگاهی با بهترین های فرودگاه های جهان، ارتقا خدمات فرودگاهی تا بالاترین سطح استانداردها، توسعه شبکه پروازی و جذب بازارهای منطقه ای و جهانی را برای ما در پی خواهد داشت و در مقایسه با تامین ناوگان از اهمیت بالاتری برخورداراست.

شایان ذکر است که امروزه بسیاری از پروژه های بزرگ فرودگاهی به علت نیاز به هم افزایی عملیاتی، اشتراک دانش، ظرفیت های بازار مشترک و ... به صورت کنسرسیوم های مشترک و در قالب شرکت های چند ملیتی اداره می شوند و در این بین ما نیز اگر به دنبال برتری و دستیابی به جایگاه مناسب در سطح منطقه رقابتی مان هستیم، ناگزیر از دنبال کردن همین مسیر می باشیم.

صنعت هوانوردی ایران در فضای پسا برجام و قبل از روی کار آمدن دولت ترامپ، فرصت و امکان مشابه ای در اختیار داشت و نتیجه استفاده از این فرصت تنها به ورود تعداد اندکی پرنده به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خلاصه گشت.

در حوزه صنعت فرودگاهی نیز متاسفانه تشکیل شرکت مشترک با برترین های جهان، علیرغم تلاش کارشناسی زیاد به دلایل مهمی مانند عدم اعتقاد مدیران وقت به ضرورت پروژه، نبود ظرفیت ذهنی مناسب و در خور این مهم در سطح مدیران ارشد وزارتخانه و شرکت فرودگاه های کشور و همچنین دخالت های بیجای افراد غیر مرتبط منجر به شکست قطعی شد.

به نظر می رسد که سپردن دوباره مسئولیت وزارت راه و شهرسازی به افراد و جریاناتی که فرصت بی نظیر برجام را از دست داده اند،  آنهم در شرایطی که رایحه خوش گشایش افق های جدید برای صنعت هوانوردی کشور شروع به وزیدن کرده است، کار ناصوابی باشد.

لذا پیشنهاد می گردد این بار در انتخاب مسئولان بر شاخص ظرفیت افراد در به سرانجام رساندن کارهای بزرگ بین المللی متمرکز شده و بهره برداری از فرصت های جدید را به افرادی که در گذشته کارنامه قابل قبولی در این زمینه نداشته اند، نسپاریم و اجازه ندهیم کشور به دلیل استفاده از مدیران قبلی دوباره به عقب برگردد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.