بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ برنامه سازمان هواپیمایی برای جلوگیری از تاخیرات نامتعارف پروازهای زیارتی

◄ برنامه سازمان هواپیمایی برای جلوگیری از تاخیرات نامتعارف پروازهای زیارتی

تین نیوز | مدیركل دفتر نظارت بر فرودگاهها، شركت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری گفت: سازمان در حال نهایی كردن تمهیداتی است كه موجب كاهش تاخیرات پروازی خصوصا در پروازهای حج و عتبات شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری، مراد اسماعیلی اظهارداشت: تاخیرات پروازی شركت های هواپیمایی پدیده ای نامطلوب است كه صنعت حمل و نقل هوایی كشور با آن روبه رو است و همین امر منجر به نارضایتی مسافران و كاهش مزیت سفرهای هوایی می شود.

وی افزود: از آنجا كه نظارت بر ارائه خدمات حمل و نقل هوایی ایمن، منظم و كارآمد برای مردم توسط متصدیان حمل و نقل هوایی از وظایف سازمان هواپیمایی كشوری است بر همین اساس دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شركت ها و موسسات هوانوردی ضمن رصد و پیگیری انجام به موقع پروازها، به منظور اجتناب از تاخیرات و افزایش مطلوبیت سفرهای هوایی و رضایتمندی مسافران، بررسی عملكرد شركت های هواپیمایی را به طور مستمر در دستور كار قرار داده است.

اسماعیلی خاطرنشان كرد: در جهت انجام به موقع پروازها و اجتناب از بروز تاخیرات پروازی به ویژه پروازهای حج و عتبات عالیات، سازمان هواپیمایی كشوری ضمن بررسی كلیه پارامترها و مولفه های تاثیرگذار بر تاخیر پروازها، جلساتی به طور مرتب و حسب مورد با حضور نمایندگان شركت های هواپیمایی برگزار و برانجام پروازها براساس جدول برنامه پروازی، تاریخ و ساعت تعیین شده تاكیده می كند.

مدیركل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شركت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری گفت: شركت های هواپیمایی موظفند براساس توان فنی، عملیاتی، بازرگانی، ناوگان فعال، لحاظ كردن هواپیمای پشتیبان در برنامه پروازی و رعایت الزامات ایمنی در جهت تامین نیازمندی های حمل و نقل هوایی كشور در زمینه مسافر و بار برنامه های پروازی خود را تنظیم و ارائه كنند.

وی با بیان اینكه ناوگان هوایی كشور بر اثر اعمال طولانی مدت تحریم ها در تامین هواپیما و قطعات در تنگناست، تصریح كرد: با این وجود رعایت حقوق مسافران از جمله مواردی است كه سازمان همواره آنرا مد نظر قرارداده و خواهد داد.

اسماعیلی ابراز داشت: شركت های هواپیمایی باید در ارائه خدمات رسانی به مردم عزیز كشورمان، به ویژه زائران خانه خدا و عتبات عالیات همچون گذشته نهایت جدیت و اهتمام لازم را به عمل آورند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مَجِیدٌ

    رکورد شکن تأخیرات بروازی سال قبل و بخصوص در ایام تعطیلات نوروزی امسال، خط هوائی ملی کشور یعنی ایران ایر بود که بطور معمول مسؤولیت انرا متوجه تحریم میداند ولذا به هیج مرجعی هم باسخکو نیست، همین بس که با کذشت حدود هشت ماه إز استقرار دولت تدبیر و امید به بهانه معرفی مدیرعامل ان جهت تصدی سمتی در کشور کانادا و عدم صدور روادید برای أیشان تا کنون در عمل خط هوائی ملی کشور(ایران ایر) بسوی ورشکستکی کامل بیش میرود، بنابراین موضوع تاخیرات إز دستور کار خارج شده است. جای بسی تعجب دارد که نابودی " هما " که زمانی جز خطوط هوائی برتر جهان و صاحب رتبه تک رقمی بود در دولت یازدهم تحقق می یابد، بنظر میرسد هزینه - فایده این تصمیم(ابقا مدیرعامل منتخب دولت دهم تا تعیین تکلیف ویزای کانادای أیشان إز سوی وزیر راه و شهرسازی) لطمه کلانی به حیثیت دولت تدبیر و امید میزند.