بازدید سایت : ۴۴۹۷۹
مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور در گفتگوی اختصاصی با تین نیوز:

◄ جهش ورود گردشگران پس از لغو تحریم ها / لزوم تغییر ساختارهای درآمدزایی صنعت هوانوردی

◄ جهش ورود گردشگران پس از لغو تحریم ها / لزوم تغییر ساختارهای درآمدزایی صنعت هوانوردی

تین نیوز | مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با بیان اینکه پس از لغو تحریم ها، در حوزه گردشگری جهش خواهیم داشت و گردشگران زیادی آماده سفر به ایران می شوند، گفت: نباید برای تامین منابع، فقط به منابع دولت دسترسی یابیم بلکه باید ساختارهای درآمدزایی و مدل های اداره صنعت را تغییر و به سمت مدل های تجربه شده و پشتیبانی کننده توسعه حرکت کنیم.

رحمت اله مه آبادی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تین نیوز با بیان اینکه یکی از نگرانی هایی که برای دوران پس از تحریم وجود دارد این است که احتمال دارد این صنعت، گلوگاه توسعه باشد، اظهار کرد: از یک سو کم توجهی هایی که در سنوات قبلی به این صنعت شده و از سوی دیگر فشار سنگین تحریم باعث شده صنعت هوانوردی در شرایطی قرار گیرد که اگر بخواهد خودش را برای یک جهش بزرگ آماده کند ممکن است با مشکل مواجه شود.

وی با اشاره به اینکه البته توانمندی های داخلی باعث شده با تحریم های سخت و ظالمانه مقاومت کنیم گفت: واقعیت این است که باید به صنعت هوانوردی اهمیت دهیم، زیرساخت ها را توسعه، تجهیزات را فراهم و در هوا و زمین ظرفیت های لازم را برای پذیرش فرصت های پس از تحریم آماده کنیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور افزود: برای مثال پس از لغو تحریم ها جهش در حوزه گردشگری خواهیم داشت و گردشگران زیادی آماده سفر به ایران می شوند، طبیعی است که حمل و نقل هوایی بخش عمده ای از ابزار سفر گردشگران خواهد بود.

اقدامات لازم برای ورود به دوران پسا تحریم
وی با بیان اینکه در بُعد ناوگان هوایی با مشکل مواجه هستیم تصریح کرد: باید در بُعد پذیرش هواپیماها، ظرفیت های لازم را ایجاد و فضای کشور را به سیستم های پیشرفته تجهیز کنیم ضمن اینکه در روی زمین باید توسعه فرودگاه ها هم در بخش عوامل پروازی و هم در حوزه ترمینال ها به سرعت انجام شود.

مه آبادی با تاکید بر اینکه از ابتدای دولت یازدهم تلاش های زیادی برای توسعه فرودگاه ها انجام شده، گفت: بر اساس سیاست های وزارت راه و شهرسازی در بسیاری از فرودگاه ها برنامه توسعه ترمینال ها در دستور کار قرار دارد، بعضی از این طرح ها شروع شده و برخی دیگر در دست مطالعه است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش عوامل پروازی فرودگاه ها افزود: در حال سرمایه گذاری در حوزه عوامل پروازی در ابعاد بهسازی، نوسازی، و ایجاد عوامل پروازی جدید هستیم.

مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور گفت: لازمه توسعه همه این موارد، درک اهمیت توسعه آنهاست و در صورتی که بتوانیم به سرعت به این توفیقات دست یابیم، صنعت هوانوردی به گلوگاه توسعه تبدیل نخواهد شد. اما در صورتی که مثل گذشته عمل و خود را اسیر چارچوب های اداری و بوروکراسی کنیم و منابع لازم را تامین نکنیم طبیعی است که برای رشد صنعت موانع مختلف ایجاد می شود.

وی در خصوص تامین منابع لازم برای توسعه صنعت هوانوردی گفت: نباید برای تامین منابع، فقط به منابع دولت دسترسی یابیم بلکه باید ساختارهای درآمدزایی و مدل های اداره صنعت را تغییر و به سمت مدل های تجربه شده و پشتیبان کننده توسعه حرکت کنیم.

مه آبادی ابراز امیدواری کرد که با تدوین لایحه برنامه ششم توسعه از سوی دولت و تصویب و تکمیل احکام آن از سوی نمایندگان مجلس، زیرساخت های قانونی و لازم برای توسعه صنعت هوانوردی فراهم و درآمدهای حاصل از آن در جهت توسعه هزینه شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.