بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

آخرین وضعیت خرید سوپرجت / رونمایی از هواپیمای آتش نشانی

آخرین وضعیت خرید سوپرجت / رونمایی از هواپیمای آتش نشانی

تین نیوز | دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از رونمایی هواپیماهای قدیمی در قالب هواپیمای آتش نشانی در آبان ماه سال جاری خبر داد.


منوچهر منطقی امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه در سفر به روسیه دستاوردهای علمی و فناوری به صورت مشترک با این کشور داشتیم، اظهار داشت: تشکیل کارگروه همکاری‌های مشترک علمی و فناوری بین دو کشور با ۵ کمیته هوایی، فضایی، نانو و مواد، علوم شناختی و همکاری‌های دانشگاهی بود که پروژه‌های مشترک فناوری و ساخت بین صنایع پیشرفته دو کشور در این کارگروه تعیین شد.

وی در خصوص عملکرد ایران در نمایشگاه ماکس ۲۰۱۵ روسیه گفت: ما در این نمایشگاه درخواست خرید هواپیمای سوپرجت ۱۰۰ نفره را ارائه کردیم. تاکنون بیش از ۱۵۰ فروند از این هواپیما در نمایشگاه ماکس ۲۰۱۵ به فروش رسیده که ۱۰۰ فروند تحویل داده شده و مابقی در سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ تحویل داده می شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: غربی ها برای ساخت هواپیمای ۱۰۰ نفره از حداکثر زیرساخت‌ها و مشاوره‌های شرکت بوئینگ استفاده کردند. قابلیت اطمینان این هواپیماها ۹۹.۹۲ درصد است.

منطقی در خصوص تغییر کاربری هواپیماهای قدیمی اظهار کرد: می توان به سه صورت از هواپیماهای قدیمی که از رده خارج شدند، بهره برداری کرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: می توان با تجهیز کردن هواپیمای قدیمی و از رده خارج شده به مخزن آب ۲۰ تا ۴۰ تنی، یک هواپیمای آتش نشان ساخت.
وی عنوان کرد: همچنین می توانیم تجهیزاتی را بر روی هواپیماهای قدیمی برای کارهای هواشناسی نظیر باروری ابرها لحاظ کنیم.

منطقی با بیان اینکه هم اکنون دو هواپیما برای بارور کردن ابرها که با استفاده از هواپیماهای قدیمی ایجاد شده و در کشور در حال استفاده است، گفت: تغییر کاربری هواپیماهای قدیمی به هواپیمای آتش نشانی امسال در آبان ماه رونمایی می شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: سومین کاربرد هواپیماهای قدیمی این است که از آنها در آزمایشگاه های هوایی استفاده کنیم که در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است.
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ابراهیمی

    سلام ضمن آرزوی موفقیت برای صنعتگران و متخصصان مخصوصا در حوزه هوایی و فضایی، چند نکته را بعرض بزرگواران میرسانم. هواپیماهای چند منظوره کشاورزی و آتش نشانی در شرکت کفا اوج در فرودگاه آزادی وجود دارند و آنها متعلق به بخش خصوصی هستند و علاوه بر سمپاشی برای بذرپاشی و بیابان زدایی و آتش نشانی مناسب هستند و پیشنهاد میشود با آن شرکت همکاری داشته باشید. این هواپیماها بسیار ایمن هستند و در صحرا و بیابان میتواند نشست و برخاست کنند. ضمنا محل مخزن سم و یا محلول آتش نشان نزدیک مرکزثقل هواپیمای است و تخلیه سریع مایعات کنترل هواپیما را دچار بحران نمیکند. بیش از ۳۰۰ فروند از آن در آمریکا عملیات میکنند و این نوع هواپیما در سراسر دنیا امتحان خود را پس داده است. از سخنان آقای دکتر منطقی و وزن آبی که فرمودند برداشت کردم که هواپیماهای سنگین موردنظرشان هست، این نوع هواپیما نیاز به باند دارند و قسمتی از فری فلایت آن از روی مناطق دارای سکنه انجام خواهد شد لذا صلاحیت پرواز آنها مانند دیگر پروازها مهم خواهد بود و بازسازی هواپیماهای قدیمی و از رده خارج بررسی ها و هزینه های خودش را دارد ولی به نظرم همکاری با شرکت کفا اوج ارزانتر و عملی تر تمام خواهد شد. انشاالله پروژه های جدید هم که فرمودند