بازدید سایت : ۳۵۰۴۷
دکتر آخوندی در مراسم معرفی برترین های حوزه مسئولیت اجتماعی شرکتی عنوان کرد :

◄ آخوندی: نباید به انگیزه کار خیر، قانون را زیر پا گذاشت

وزیر راه و شهرسازی گفت: حاکمیت قانون و رعایت حقوق شهروندان در حوزه مسئولیت اجتماعی مهمترین بحث است.

آخوندی: نباید به انگیزه کار خیر، قانون را زیر پا گذاشت
تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: حاکمیت قانون و رعایت حقوق شهروندان در حوزه مسئولیت اجتماعی مهم‌ترین بحث است.

به گزارش تین‌نیوز، عباس آخوندی گفت: مسئولیت اجتماعی یک سرمایه اجتماعی است که می‌تواند آثار مثبتی در جامعه ایجاد و برای دولت سرمایه ملی و برای بنگاه‌ها نیز سرمایه ایجاد کند.

آخوندی با اشاره به اینکه باید به هوش باشیم که بحث مسئولیت اجتماعی و انجام آن در سطح کار خیریه تنزل پیدا نکند ادامه داد: این حوزه راهبردی و بسیار فراتر از فعالیت در مسایل خیریه است و به افزایش کارآمدی جامعه و نیز سرمایه اجتماعی می‌انجامد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که در انجام وظایف حوزه مسئولیت اجتماعی باید قانون مدنظر قرار گیرد و به هیچ عنوان نباید به انگیزه کار خیر قانون را زیر پا گذاشت گفت: حق انتخاب از الزامات حقوق شهروندی است و اگر کار خیر و انجام وظیفه مسئولیت اجتماعی مدنظر باشد باید قانون رعایت شود.

او در ادامه گفت: در این مقطع بیش از هر زمان دیگری نیازمند رعایت قانون هستیم زیرا اعتقاد داریم عدول از قانون به انگیزه انجام مسئولیت های اجتماعی ایجاد رانت و فساد می‌کند و بر این اساس باید با سرچشمه های فساد برخورد شود تا از مسئولیت اجتماعی استفاده ابزاری نشود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اینکه با مفسد اقتصادی برخورد شود بسیار خوب است اما بایستی برای از بین بردن فساد، سرچشمه آن خشکانده شود و رسیدن به این هدف میسر نیست مگر اینکه قانون در در تمامی بخش های جامعه حکمفرما شود.

آخوندی افزود: امروز بزرگ‌ترین مسئولیت اجتماعی ما در دولت و حکومت و همچنین مجلس و قوقه قضاییه رعایت قانون  و حفظ حقوق مالکیت  است تا بتوان مقابل سرچشمه های فساد ایستادگی کرد و آنها را از بین برد.

او در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به این که نباید هیچکس هزینه های خود را به جامعه تحمیل کند گفت: جامعه باید به نحوی مدیریت شود که کسی امکان بار کردن هزینه خود بر جامعه را نداشته باشد و اگر کسی این کار را انجام داد تحت پیگرد قانونی قرار گیرد.

او ادامه داد: مسئولیت اجتماعی باید به نحوی باشد که برای دیگران هزینه ایجاد نکند و موجب سلب حق دیگری نباشد و تنها مرجعی که می تواند از این مهم حفاظت کند قانون است.

آخوندی ادامه داد : بحث حاکمیت قانون و رعایت حقوق شهروندان در حوزه مسئولیت اجتماعی مهم‌ترین بحث است و به هیچ عنوان نباید تحت عنوان عبور از بحران یا مسایل حاد دیگر قانون و حقوق شهروندان زیرپا گذاشته شود.

مراسم معرفی برترین های حوزه مسئولیت اجتماعی شرکتی با حضور وزیر راه و شهرسازی ، یحیی آل‌اسحاق رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق، فاطمه دانشور عضو کمیته مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی ایران، جمعی از نمایندگان مجلس، کارشناسان، مدیران و مسئولان شرکت‌های مختلف دولتی و خصوصی در سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.