بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

گامی دیگر در مسیر تکمیل کریدور شمال جنوب با افتتاح راه آهن رشت کاسپین

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اتصال کریدور شمال جنوب تنها یک پروژه نیست بلکه مجموعه ای از پروژه هاست، گفت: راه آهن رشت کاسپین یکی از آنها بوده که دریای شمال به جنوب را در زمان کوتاهتر متصل می کند.

گامی دیگر در مسیر تکمیل کریدور شمال جنوب با افتتاح راه آهن رشت کاسپین
تین نیوز |

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اتصال کریدور شمال جنوب تنها یک پروژه نیست بلکه مجموعه ای از پروژه هاست، گفت: راه آهن رشت کاسپین یکی از آنها بوده که دریای شمال به جنوب را در زمان کوتاهتر متصل می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش روز پنجشنبه در آئین افتتاح پروژه راه آهن رشت کاسپین در منطقه آزاد بندر انزلی اظهار کرد: ترانزیت جاده ای کشور در سال ۱۴۰۱ کمتر از ۱۰ میلیون تن بوده اما در سال ۱۴۰۲ به حدود ۱۵ میلیون تن رسید و در سه ماه امسال نیز با رقم ۵.۵ میلیون تن ترانزیت رکورد زد که پیش بینی می شود تا پایان امسال رقم ۲۰ میلیون تن ثبت شود و عملا یکی از آرزوهای دیرینه رهبر معظم انقلاب توسط رئیس جمهور شهید و همکارانش به انجام رسید.

رشد ۵۸ درصدی ترانزیت کشور در سال گذشته

بذرپاش با اشاره به رشد ۵۸ درصدی ترانزیت کشور در سال گذشته با پیگیری شهید رئیسی اضافه کرد: در حوزه استان گیلان تجارت دریابرد ۵۰ درصد رشد داشته و صادرات از دریای خزر ۵۰ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه ثبت این رکوردها در حوزه ترانزیت زمانی آرزو بود اما با مجاهدت و پیگیری شهید جمهور این آرزوها محقق شد، افزود: رشد ترانزیت نشان دهنده دیپلماسی اثر بخش کشور بوده که تسهیل تردد، کاهش تعرفه های ترجیحی، انجام توافقات گمرکی و مرزی با کشورهای همسایه در دولت سیزدهم زمینه ساز آن بود.

وی در ادامه به اجرای پروژه های آزادراهی و بزرگراهی در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: پروژه راه آهن رشت کاسپین بسیار مهم و مورد علاقه رئیس جمهور شهید بود و مرتب پی گیر اجرا و مراحل پیشرفت کار بود.

وزیر راه و شهرسازی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی بیان کرد: اگر بگویم ایران تا سال های سال مدیون پیگیری های سید متواضع شهید جمهور در بخش کریدور و ترانزیت و شناخت دقیق ایران به عنوان سرزمین فرصت های لجستکی و ترانزیتی است، حرف زیاده ای نگفته ام.

وی با بیان اینکه بخشی از اثرات این تلاش ها و پیگیری های رئیس جمهور شهید را این روزها در بهره برداری پروژه ها و آغاز عملیات اجرایی آنها مشاهده می کنیم، افزود: مهمتر از پروژه درک اهمیت آنها توسط شهید رئیسی و بسیج کردن تمام امکانات و ظرفیت های دولت برای آنها از جمله این مسیر ریلی راهبردی کشور است.

بذرپاش اظهار کرد: اتصال کریدور شمال به جنوب تنها یک پروژه نیست مجموعه از پروژه هاست که راه آهن رشت - کاسپین یکی از آنها بوده که دریای شمال به جنوب را در زمان کوتاهتر متصل می کند ضمن اینکه کریدور شمال-جنوب تنها یک راه ریلی نیست مجموعه زیرساخت های ریلی و جاده ای است که در مسیر شرقی، غربی و مرکزی کشور این روزها با سرعت در دستور کار است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه رشت آستارا اظهار کرد: برای اجرای این پروژه توافقات خوبی بین ایران و کشور روسیه انجام شده و از جمله پروژه های راهبردی بین ۲ کشور به شمار می رود که با سرعت در حال انجام است و مورد تاکید رئیس جمهور شهید بود.

قطعه ریلی مهم شیراز عسلویه آغاز شده است

وی در ادامه سخنانش با تشریح سایر پروژه های ریلی کشور در کریدور شمالی و جنوبی، شرقی - غربی و مرکزی کشور بیان کرد: قطعه ریلی مهم شیراز عسلویه آغاز شده و عملیات اجرایی آن پیش می رود و پیمانکاران فعال شده اند و این کار باید در دولت چهاردهم با جدیت پی گیری شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با اجرای پروژه های ریلی کشور، زنجیره های شمالی - جنوبی در قطعات ریلی تکمیل می شود و فرصت بی نظیر حوزه ترانزیت کالا به چند برابر افزایش می یابد.

وی بیان کرد: سال گذشته ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه در کشور افتتاح شد که رکورد افتتاح آزاد راه در تاریخ جمهوری اسلامی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سید مرتضی پاسخ

    با سلام
    افتتاح این پروژه یکی از گام‌های بلند دولت شهید رییسی بوده‌است اما جای سوال دارم آیا بدهی دولت بابت این پروژه پرداخت شده کارگرانی که با پشت کار و غیرت ایرانی این را به انجام رسیدن درست نیست چندین ماه حقوق عقب افتاده داشته باشند .‌؟؟

  • سعیدی پاسخ

    پروژه ریلی شیراز عسلویه بهترین و امن ترین بهترین پوشش مناطق جمعیتی کشور است که حتی رژیم طاغوت به فکر آن نبود
    واما اتصال کریدور شمال جنوب و اتصال به کشور آذربایجان باعث تحقیر ما شده و بدترین سرمایه گذاری تاریخ ایران است ونشانه نفوذ دشمن