بازدید سایت : ۳۴۶۸۲

◄ 10 گزینه نهایی کارگروه انتخاب وزیر برای تصدی وزارت راه و شهرسازی

صبح امروز جلسه کارگروه انتخاب وزیر راه و شهرسازی برگزار شد که پس از بحث و تبادل نظر و گفت و گو در مورد نحوه انتخاب و ارزیابی کاندیداهایی مختلف این سمت، در نهایت 10 نفر به عنوان نامزد نهایی این کارگروه برای بررسی دقیق تر مشخص شدند.

10 گزینه نهایی کارگروه انتخاب وزیر برای تصدی وزارت راه و شهرسازی
تین نیوز

در جلسه صبح امروز کارگروه انتخاب وزیر راه و شهرسازی دولت چهاردهم، 10 گزینه نهایی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی مشخص شدند.

به گزارش تین نیوز، صبح امروز جلسه کارگروه انتخاب وزیر راه و شهرسازی برگزار شد که پس از بحث و تبادل نظر و گفت و گو در مورد نحوه انتخاب و ارزیابی کاندیداهایی مختلف این سمت، در نهایت 10 نفر به عنوان نامزد نهایی این کارگروه برای بررسی دقیق تر مشخص شدند.

اعضای کارگروه وزارت راه و شهرسازی 32 نفر هستند و مقرر شده در جلسات حضوری با این 10 نامزد، برنامه کاری، رویکردها و دیدگاه های هر نامزد را با حضور هر یک از آنان مورد بررسی نهایی قرارداده و فهرست نهایی را که شامل پنج نفر می باشد به شورای راهبردی دولت مسعود پزشکیان ارایه نمایند.

گفتنی است که طبق ضوابط تعیین شده پنج انتخاب نهایی کمیته یا کارگروه باید با اعمال محدودیت های شیوه نامه ابلاغی باشد.

این شیوه نامه مقرر داشته که:

1- سه نفر بالای 55 سال

2- یک نفر زیر 55 سال

3- یک نفر از بین اقوام و یا بانوان

4- صرفا دو نفر از گزینه ها می توانند سابقه قبلی وزارت داشته باسشند.

قابل ذکر است که بر اساس اعلام محمد جواد ظریف رئیس شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم، تصمیم نهایی برای معرفی وزرا به مجلس شورای اسلامی منحصرا در اختیار رئیس جمهور منتخب است و ساز و کار فوق با دستور دکتر پزشکیان و به منظور استفاده از ظرفیت کارشناسان مختلف برای مشورت به ایشان ایجاد شده است. 

10 نامزدی که در مرحله اول توسط اعضای این کارگروه انتخاب شدند به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر معرفی می شوند:

  • عباس آخوندی

  • محمد اسلامی

  • هوشنگ بازوند

  • محسن پورسید آقایی

  • عبدالکریم حسین زاده

  • پیروز حناچی

  • محمد سالاری

  • فرزانه صادق مالواجرد

  • سعید محمدزاده

  • محسن هاشمی

 

تین نیوز همچنان از خوانندگان عزیز خود می خواهد نسبت به ارایه نظر خود در خصوص هریک از نامزدهای فوق الذکر کوتاهی ننمایند.

بدون شک نظارت مردم  و ارایه منطقی و صریح نقطه نظرات آنان می تواند در بهبود عملکرد امور موثر باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    ببخشید ولی آقای اسلامی دیگه چه چیز جدیدی میخواد رو کنه که نکرده؟
    دوران ایشون دوران صعود شوآف و سقوط عملکردها بود.

  • ناشناس

    متاسفانه با این نتیجه پیشنهادهای قطعی به نظر میرسه اطرافیان آقای پزشکیان دارن مردمی که با هدف تغییر آمدن و به ایشون رای دادن را ناامید می‌کنن ... خدا به ایشون کمک کنه

  • علی

    از وزرای پیشنهادی آقایان محسن پور سیدآقایی و محسن هاشمی جزو برترین و با سابقه ترین ها هستن

  • کارشناس ریلی

    باسلام
    برخی انتخاب ها عجیب هستند !!!
    عباس آخوندی امتحان خود را پس داده است و نشان داده که در مسکن شاید خوب باشد اما در حمل ونقل چیزی برای ارائه نداردضمن اینکه مسئولیت کارهای خود را قبول نمی کند مثل حادثه هفتخوان
    محمد اسلامی در کل نه مسکنی است ونه حمل ونقلی و کارنامه موفقی نداشته است از نظر من بی تقوا است چون کار غیر تخصصی را قبول کرده(رییس سازمان انرژی اتمی)
    محسن پور سید آقایی راه آهن را خوب می شناسد به عنوان مدیر عامل راه آهن خوب است اما وزیر راه وشهر سازی خیر ،ضمنا بسیار رفیق باز و باند باز است مشابه سعید محمد زاده که این یکی متاسفانه مثل پور سید آقائی مدیر هم نیست و هنوز بعد سالها راه آهن دارد ضرر تصمیمات غلط ایشان را زمانی که معاون فنی راه آهن بودند را می پردازد و 70 درصد بدهی فعلی راه آهن به پیمانکاران حاصل بی تدبیری سعید محمد زاده است که به بعدی ها به ارث رسیده است
    پیروز حناچی کاریزما و استقلال تصمیم گیری برای پست وزارت را نداردو این را در شهرداری تهران اثبات کرد
    محسن هاشمی زمانی که مدیر عامل مترو بود مدیری موفق بود اما در حال حاضر سیاستش بر مدیریت فنی اش چربش دارد بیشتر دنبال زمین زدن رقبا خواهد بودتا کار برای کشور
    به نظر می رسد از بین گزینه های باقی مانده که خیلی هم در جامعه حمل ونقل شناس نمی باشند یکی را که مدیریت قوی داشته باشد سیاست زده نباشد و همچنین باند باز و رفیق باز نباشد انتخاب کنیم بهتر است

  • جواد

    سلام
    خیلی بچه بازی شده ، من یادم در گذشته ، وزیر یک قداستی داشته ، متاسفانه با اینگونه انتخاب کردن به نظر آقای دکتر پزشکیان به مقصد و اهداف خودش نمی‌رسه.
    من خودم یکی از افراد طرفدار سرسخت دکتر بودم ،، ولی الان با اینگونه انتخاب وزرا ، اگر دوباره رای گیری شود آقای پزشکیان حداقل ده الی پانزده درصد رای خود را از دست میدهد

  • کارشناس حمل و نقل

    با سلام و احترام خدمت مخاطبین گرامی

    بنده نظرم را بر ۵ کاندیدا طبق زیر اعلام می دارم چون دیگر کاندیداها را نمی شناسم پس نظری نمی دهم.

    ۱- آقای آخوندی: در حوزه مسکن کارشناسی توانمند و خوش فکر است ولی در حوزه حمل و نقل بنا به سابقه وزارت ایشان در دولت آقای روحانی، توانمندی و اشراف ایشان کافی نیست. البته تصور می کنم ایشان به سختی بتواند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای اعتماد کسب نماید.

    ۲- آقای اسلامی؛ دانش و مهارت ایشان برای این وزارتخانه کافی نیست به ویژه در بخش حمل و نقل چون سابقه ایشان در وزارت راه و شهرسازی اینرا نشان داده. البته تصور می‌کنم ایشان بتواند رای مورد نیاز را از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کسب نماید.

    ۳- آقای حناچی کارشناسی توانمند و خوش فکر در حوزه مسکن می باشد و نه در حوزه مدهای مختلف حمل و نقل. البته تصور می کنم ایشان هم به مانند آقای آخوندی به سختی بتواند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای اعتماد کسب نماید.

    ۴- آقای پورسید آقایی؛ بسیار توانمند و خبره در حوزه حمل و نقل ریلی می باشد ولی دانش و تجربه ایشان در دیگر مدهای حمل و نقل و نیز مسکن کافی نیست.

    ۵- آقای محسن هاشمی، بهترین گزینه برای معاونت مسکن یا حمل و نقل وزیر آینده راه و شهرسازی می باشد.

    به امید روزهای بهتر

  • ناشناس

    قرار بود ۶۰ درصد اعضای کابینه زیر ۵۰ سال باشند و از طرفی شاهد چهره‌های غیر تکراری باشیم
    اینا که همیشه بودن و نتیجه ش هم شده همینی که هستیم....

  • ناشناس

    با توجه به سوابق اجرایی و مدیریتی، با اینکه هیچ کدام از این اساتید، گزینه مناسبی به نظر نمی‌رسند، اما بین بد و بدتر، آقای دکتر پورسیدآقایی میتواند گزینه بدی باشد!